سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45783
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاري جلسه كميسيون خدمات شهري در تيمچه

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم از برگزاري جلسه كميسيون خدمات شهري و امور زائران با موضوع بررسي وضعيت ايمني ساختمان‌هاي تجاري، بازار و تيمچه قم خبر داد.
برگزاري جلسه كميسيون خدمات شهري در تيمچه
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون‌ خدمات شهری و امور زائران اظهار کرد: با توجه به حادثه‌ای که در تهران برای ساختمان پلاسکو روی داد و ضرورت بحث پرداختن به ایمنی ساختمان‌های عمومی به ویژه ساختمان‌های تجاری، بازار و تیمچه فرش جلسه‌ای امروز از سوی کمیسیون خدمات شهری و امور زائران در تیمچه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس هیأت امنای تیمچه و مسؤولان مرتبط در استان مانند شهردار قم، معاونت امور زیربنایی، خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران شهرداری و استانداری، فرمانداری، دادستانی، معاونت پیشگیری دادگستری، شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق، صنایع‌دستی، گردشگری و کار و رفاه اجتماعی برای شرکت در این جلسه دعوت شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فرآیند ارتقاء ایمنی مراکز عمومی بررسی می‌شود، گفت: گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات پیشین شورا را همکاران شهرداری ارائه می‌دهند، زیرا در این زمینه دو سال و نیم گذشته مصوبه‌ای برای بحث الزام واحدهای صنفی، به دریافت پروانه یا گواهی ایمنی از آتش‌نشانی وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌هایی که سازمان آتش‌نشانی داده بود، احساس خطر در مراکز صنفی می‌شد، بنابراین بررسی کارشناسی خوبی انجام شد و تمام واحدهای صنفی مکلف شدند، پس از مصوبه شورا گواهی ایمنی از آتش‌نشانی دریافت کنند.

ذاکریان ادامه داد: کارشناسان آتش‌نشانی پس از بازدید نواقص را استخراج کرده و ابلاغ می‌کنند و مهلت منطقی برای برطرف کردن نقص اعلام می‌شود، با بازدید مجدد در صورت برطرف شدن نقص گواهی برای آنها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا این قضیه اجرایی شود و شاهد چنین اتفاقاتی در شهر قم نباشیم.

جلسه کمیسیون‌ خدمات شهری و امور زائران با موضوع بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌های تجاری، بازار و تیمچه قم امروز ساعت 16 تا 18 در تیمچه قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwu9t.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما