چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 35333
منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی قم

اعضای بدن پسر بچه نوجوان به بیماران نیازمند اهدا شد

قم نيوز : قم نگار: پیکر پسر بچه نوجوانی که به علت واژگونی خودرو در اتوبان قم- تهران دچار خونریزی مغزی شده بود با اعلام رضایت خانواده وی، برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.
اعضای بدن پسر بچه نوجوان به بیماران نیازمند اهدا شد
به گزارش قم نگار،  ولی‌الله صمدی کارشناس شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهارداشت: نوجوان ۱۵ ساله‌ای که به‌علت واژگونی خودرو در اتوبان قم - تهران و خونریزی مغزی در بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، متاسفانه دچار مرگ مغزی شده و مرگ مغزی وی توسط پزشک معالج و تیم پزشکان به تائید رسید.

کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طی چندین جلسه که با خانواده این بیمار داشتیم و توضیح کامل وضعیت بیمار، موفق به اخذ رضایت برای پیوند اعضا شده و با رضایت خانواده و موافقت آنان به امر خداپسندانه پیوند اعضاء‌، پیکر این پسر بچه به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد و ارگان‌های حیاتی شامل قلب، کبد، ریه‌ها، هردو کلیه و برخی از نسوج به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند شد.

وی خاطرنشان کرد: این دهمین بیمار مرگ مغزی است که از استان قم برای پیوند اعضا به بیمارستان شریعتی تهران اعزام می‌شود و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب بتوانیم بیماران در انتظار پیوند بیشتری را به زندگی دوباره امیدوار کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgww9w.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما