شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 30383
در دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد

توصیه‌های آیت‌الله علوی‌گرگانی درباره حفظ حرمت مساجد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: بر هر انسان مسلمانی واجب است که آداب چگونگی برخورد با مساجد را مورد توجه قرار دهد و این آداب را یاد بگیرد.
توصیه‌های آیت‌الله علوی‌گرگانی درباره حفظ حرمت مساجد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه باید انسان مؤمن همواره خود را خدمت‌گزار خانه خدا بداند، اظهار داشت: خدمت‌گزار خانه خدا بودن افتخار بزرگی است که شامل حال هر انسانی نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: بر هر انسان مسلمانی واجب است که آداب چگونگی برخورد با مساجد را مورد توجه قرار دهد و این آداب را یاد بگیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه حتی ورود به مسجد دارای آداب خاص خود است خاطرنشان کرد: انسان باید با اذن به مسجد وارد شود و در هنگام ورود اول با پای راست واردشده و هنگام خروج با پای چپ از مسجد خارج شد.

وی تصریح کرد: امروزه دانشمندان فلسفه وجودی این آداب و قوانین را کشف کرده‌اند و این آداب نشان‌دهنده ظرافت دین اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حرمت مسجد آن‌قدر زیاد است که خداوند انسان مومن را دعوت به خانه خود می‌کند و کفار حق ورود به مسجد مگر در مواقع خاص را ندارند.

آیت‌الله علوی گرگانی یکی از آداب ورود به مسجد را وضو گرفتن بیان و خاطرنشان کرد: باید کارهایی که در شأن مسجد نیست انجام ندهیم چراکه مسجد خانه خداست و حرمت دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در ارتباط با حفظ حرمت مساجد تصریح کرد: دین الهی نباید با امور حرام مخلوط شود اما متأسفانه این امر به بهانه شادی در برخی مساجد دیده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید به افرادی که آداب مسجد را نمی‌دانند این آداب را آموزش داد، گفت: مسجد، عالم و قرآن ۳ اموری هستند که هردو امر شفاعت و شکایت شامل آن می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgww9w.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما