يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 25343

"پایی که جا ماند" به قم رسید

قم نيوز : قم نیوز: نویسنده کتاب پایی که جا ماند با حضور در محفل «شبی در جزیره مجنون» به روایتگری از رزم و اسارت خود در دوران دفاع مقدس پرداخت.
"پایی که جا ماند" به قم رسید
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در محفل حماسی و معنوی شبی در جزیره مجنون که با حضور جمعی از مسئولان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌ها در بوستان هاشمی قم برگزار شد، حجت‌الاسلام بهداروند پیشکسوت و پژوهشگر دفاع مقدس و نویسنده کتاب زندان الرشید به ایراد سخن پرداخت.

وی ایام تیرماه هر سال را یادآور دو خاطره تلخ سقوط جزایر مجنون و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۱۳۶۷ عنوان کرد.

بهداروند، سردار شهید علی هاشمی را کشف کننده جزایر مجنون نامید که با رشادت تمام تا آخرین نفس در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و در همانجا به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم، سید ناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب پایی که جا ماند، در سخنانی به بیان خاطرات خود از آخرین رزم در جزیره مجنون و شهادت ۱۱۱ همرزم شهیدش پرداخت و اظهار کرد: ما در ظاهر یک شکست را می‌بینیم اما در واقع یک پیروزی تمام بود.

وی با انتقاد از ساخت و نمایش بعضی از فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس افزود: دشمن ما ضعیف و زبون نبود چرا که در آن صورت جنگ باید خیلی زودتر تمام می‌شد، ضمن آنکه هیچوقت پشت خاکریزها و آنچه پس از یک شکست ظاهری بر سر رزمندگان اسلام می‌آمد، به تصویر کشیده نشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه دشمنان پرچم خود را در سینه شهدای ما کوبیدند و امروز پرچم عزت ما بر بلندای جهان به اهتزاز درآمده است، افزود: فرماندهان دوران دفاع مقدس خصلت عاشورایی داشتند و ما امروز بر سر خوان با کرامت شهدا نشسته و غذای روح خود را ارتزاق می‌کنیم.

این محفل به همت موسسه معراج الشهدا و با همکاری شهرداری منطقه یک و بنیادشهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgww9x.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما