دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : 31283
آیت الله حسینی بوشهری:

ارتباطات بین المللی، خنثی کننده توطئه اختلاف افکنی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز دشمنان در فضاهای مجازی، نوعی دین گریزی و اختلاف افکنی بین امت اسلامی را ترویج و تبلیغ می کنند و ما نیز باید در شرایط حساس کنونی، دین خود را نسبت به اسلام و امت اسلامی ادا کنیم.
ارتباطات بین المللی، خنثی کننده توطئه اختلاف افکنی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات منفی به ناحق فضای نامناسبی از ما در اذهان مردم ایجاد کرده اند و ما با ارتباطات منطقی خود، این فضا را بشکنیم.

وی ایجاد ارتباط بین العلمایی در جهان اسلام را زمینه ساز خنثی شدن توطئه دشمنان و ناآکارآمدی آنان ذکر کرد و گفت: به هر اندازه که ارتباط علمای شیعه و سنی و شخصیت های تاثیرگذار در دنیای اسلام بیشتر باشد دشمنان ناکام تر و اعتلای اسلام نیز بیشتر خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ارتباطات ما در سطوح مختلف علمی و حوزوی زمینه ساز همدلی و تبادل اندیشه خواهد شد و در سایه آن، دیگر دشمنان چیزی برای عرضه واختلاف افکنی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف اصلی ما باید اعتلای دین اسلام و عزت مسلمین باشد، گفت: امت اسلامی باید در شرایطی قرار گیرد که آنگونه که مناسب است ارزش های دینی و اسلامی را به نسل جوان معرفی و از فضایی که توسط شبکه های مجازی ایجاد شده، جلوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که کنفرانس بین المللی اخلاق و قانون به سمت طرح مباحث جدید و مستحدث به پیش رفت، از برگزاری چنین کنفرانسی تقدیر کرد و گفت: نگاه علمی به مباحث دینی و جدید بسیار پرمشتری است و با این ادبیات با دنیا حرف زدن بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله بوشهری ادامه داد: امروز فضای مناسبی در عرصه بین المللی برای فعالیت وحضور حوزه علمیه ایجاد شده وباید از این فضا و ظرفیت پیش رو، نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید برای خود یک دیپلماسی علمی و حوزوی تعریف و ارتباطات خود را با دنیا گسترده نماید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwx9w.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما