دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 31913
آیت الله نوری همدانی:

مسئولان معیشت مردم را مورد توجه قرار دهند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم متدین و انقلابی حق دارند که خوب و راحت زندگی کنند و از لحاظ معیشتی دچار مشکل نباشند و باید با این مردم با متانت و وقار برخورد شود.
مسئولان معیشت مردم را مورد توجه قرار دهند
به گزارش قم نگار، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با سید مهدی صادقی استاندار قم، با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) اظهارداشت: شناخت زمان یکی از موضوعات مهم در مکتب اسلام است تا جایی که خود امام صادق (ع) بر شناخت زمان تأکید فراوانی کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از صفات انسان‌های عاقل، شناخت زمان و حوادث است، افزود: در یک زمان بسیار حساسی از تاریخ اسلام قرار داریم، چالش حق و باطل و آمیخته شدن آن‌ها از یک سو و قرار گرفتن گروه‌های مخالف در مقابل اسلام ناب از سوی دیگر، وظیفه را برای مسلمانان سنگین‌تر کرده است تا مسلمانان بیش از گذشته نسبت به گذشته و زمان و حوادث شناخت داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی، نوری بود که در بین مسلمانان درخشید و موجب از بین رفتن تاریکی و ظلم و ستم شد، از این رو همه مردم به خصوص مسئولین در برابر حفظ آن، وظیفه بسیاری سنگینی دارند تا نگذارند انقلاب دست نااهلان بیفتد.

وی عنوان کرد: کسانی که در قم و شهر کریمه اهل بیت (ع) مسئولیت می‌پذیرند، باید به فرهنگ قم و سیاست آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، چون قم خاستگاه انقلاب است و از این لحاظ از نظر فرهنگی لازم است، این استان نسبت به سایر شهر‌ها نمونه باشد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: موضوع سیاست، آن قدر مهم و حساس است که حضرت علی (ع) زمانی که می‌خواستند، مالک اشتر را به سمت استانداری مصر منصوب کنند تأکید فراوانی بر عدالت محوری، تقوای و اخلاق در سیاست می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: امروز همین سخنان آن حضرت به عنوان منشور در سازمان ملل قرار دارد، اگر چه توجه‌ای به ارکان آن نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه به روایتی از امام صادق (ع) در سفارش به مسئولان که فرموده‌اند «بر قرار کردن امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از وظایف مسئولین است» اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: مسئولین نظام باید برای احیاء این سه رکن در جامعه تلاش مضاعف کنند.

وی گفت: مردم متدین و انقلابی حق دارند که خوب و راحت زندگی کنند و از لحاظ معیشتی دچار مشکل نباشند و باید با این مردم با متانت و وقار برخورد شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwy9w.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما