دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 16622
آیت الله مصباح یزدی:

وصیت نامه شهدا چراغ راه آیندگان است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی گفت: با مطالعه و تامل بر وصیت نامه های شهدا می توانیم ببینیم تا چه اندازه در راستای اهداف آن ها حرکت کرده ایم و براساس آن راه خود را پیدا کنیم.
وصیت نامه شهدا چراغ راه آیندگان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) و اعضای ستاد یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6000 شهید استان قم با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت و فداکاری در راه رضای خدا اظهار کرد: باید همان انگیزه‌ای که در شهید زین‌الدین و دیگر شهدا بود را به نسل جوان معرفی و تبیین کنیم.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید از دستاوردهای انقلاب و شهدا پاسداری کنیم و در راستای رشد معنوی از آن بهره ببریم، افزود: این امانتی است که باید آن را به نسل های آینده انتقال دهیم باید توجه داشت که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا محدود به نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا نیست.
 
وی به نهضت امام خمینی(ره) تاکید و عنوان کرد: این نهضت حرکتی بود که همه دنیا را متعجب کرد چرا که رهبری این نهضت عظیم را کسی به عهده داشت که تحصیلات سیاسی و نظامی نداشت بلکه درس آموخته مکتب اهل بیت(ع) بود.
 
مصباح یزدی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب پس ازاینکه نظام پا گرفت برخی بر این عقیده بودند که باید امور به آن ها واگذار شود، خاطرنشان کرد: آن ها که ادعای تخصص در مسائل سیاسی، نظامی و اقتصادی داشتند در برهه های مختلف خودشان را نشان دادند که کاری از پیش نبردند و همه در شرایط حساس دست به دامان امام راحل می شدند.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  به بی کفایتی بنی صدر و شیوه جنگی او اشاره کرد و گفت: در آزادسازی سوسنگرد ابتکارات بنی صدر راه به جایی نبرد و با ورود امام راحل در مسئله سوسنگرد و ابلاغ آن پیام تاریخی به رزمندگان روحیه داد و منجر به پیروزی سپاه اسلام شد.
 
وی به بحث ولایتمداری و تبعیت از رهبری اشاره و تصریح کرد: ولایت پذیری و تبعیت از ولایت فقیه را نه تنها این نسل بلکه نسل های آینده هم باید بیاموزند و به این امر مهم تاکید شود چرا که خدا آنچه به ولی فقیه می آموزد دیگران چیزی از آن نمی دانند، جامعه ما حسینی شده و روحیه اطاعت‌پذیری از خدا و ولایت‌مداری در میان مردم رواج دارد.
 
مصباح یزدی گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را ضروری دانست و افزود: باید در مناسبت های گوناگون از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل شود.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه باید برای تقویت جبهه حق بکوشیم، تصریح کرد: هجمه های زیادی علیه جوانان صورت می گیرد و این وظیفه ما است که در راستای تقویت جبهه حق بکوشیم.
 
وی به مطالعه و تامل بر وصیت نامه‌های شهدا تاکید کرد و گفت: با مطالعه کلام شهدا می توانیم ببینیم تا چه اندازه در راستای اهداف آن ها حرکت کرده‌ایم.
 
مصباح یزدی بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: تربیت نسل جوان تکلیف مهمی است که به عهده والدین است که نباید به سادگی از آن عبور کرد، فرهنگ مهاجم غربی در حال ترویج بین جوانان است در حالی که حساسیت‌ها کم شده است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcgx39q.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما