شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 30662
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

نگاهی بر عملکرد آذرخودرو در سوپرلیگ کاراته‌

قم نيوز : قم نیوز: تیم کاراته آذرخودروی قم با کسب قهرمانی سوپرلیگ کاراته برای نخستین بار، کاراته قم را به قهرمانی بالاترین سطح مسابقاتی کاراته کشور رساند.
نگاهی بر عملکرد آذرخودرو در سوپرلیگ کاراته‌
به گزارش قم نیوز، موفقیت آذرخودرو در کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ کاراته طرحی بود که پیش از آغاز فصل اخیر کلید خورد و غلامرضا دباغیان سرمربی آذرخودرو بر اساس رویکرد باشگاه برترین‌ها را به آذرخودرو آورد.

نماینده کاراته قم فصل گذشته با نایب‌قهرمانی در سوپرلیگ کاراته به کار خود پایان داد و نتیجه ای کسب کرد که بدون شک برای نخستین حضور یک تیم در چنین سطحی، فوق العاده محسوب می‌شود.

با این حال جاه‌طلبی‌های مدیران آذرخودرو سبب شد دباغیان در فصل جدید تیمش را برای قهرمانی ببندد و از همان هفته نخست اسب خود را برای قهرمانی زین کند گرچه مشکلات مالی در میانه راه آذرخودرو را وارد حاشیه‌ها کرد.

مهدی کریمی سرپرست تیم کاراته آذرخودرو پیش از آغاز فصل از افزایش بیش از ۳۵ درصدی بودجه تیم کاراته آذرخودرو خبر داد و هدف باشگاه را تنها کسب قهرمانی در سوپرلیگ عنوان کرد.

نماینده قم با عقد قرارداد با سجاد گنج زاده ستاره کاراته کشورمان و عضو تیم دانشگاه آزاد، یک مهره تعیین‌کننده را از تیم رقیب جذب کرد و نخستین ضربه را که ضربه ای اساسی بود به دانشگاه آزاد وارد کرد.

شروع فصل برای آذرخودرو با برتری برابر شهرداری سیرجان آغاز شد و سپس در دومین مسابقه خود از هفته نخست سوپرلیگ کاراته کشور برابر صنعت برق هرمزگان پیروز شد اما شیرینی این پیروزی با آسیب‌دیدگی شدید سامان حیدری تلخ شد.

پیروزی برابر تیم آکادمی کمربند سیاه تهران در یک بازی یک طرفه و آسان برای آذرخودرو این تیم را به سومین برد پیاپی رساند و سپس آذرخودرو در یک مسابقه پرحاشیه و جنجالی ۱۴ بر ۱۳ دانشگاه آزاد را شکست داد تا در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار گیرد.

برتری قاطع ۲۴ بر ۲ برابر مناطق نفت خیر جنوب به معنای ادامه راه آذرخودرو به سمت و سوی قهرمانی بود و سپس این تیم ۲۶ بر یک از سد آوای رزم گذشت تا جمع امتیازات خود را به عدد ۱۸ برساند.

آذرخودرو در هفته پایانی نیم فصل ابتدا از سد تیم شهید ستاری قرچک گذشت و در نهایت با برتری برابر مهیار تهران در آخرین مسابقه نیم فصل، عنوان قهرمانی نیم فصل را با ۸ پیروزی از ۸ بازی به دست آورد.

همزمان با پایان نیم فصل نخست، گلایه های کاراته کاهای آذرخودرو بابت مشکلات مالی و عدم پرداخت مبالغ قرارداد این تیم بالا گرفت و حتی زمزمه هایی در زمینه اعتصاب این نفرات شنیده شد.

کاراته کاهای آذرخودرو که باید پیش از سال نو بخشی از مبالغ قراردادهای خود را دریافت می‌کردند دست‌خالی و با دریافت چک‌های جدید پا به نیم فصل دوم گذاشتند در حالی که گلایه در لحن غلامرضا دباغیان هویدا بود و همین مشکلات به جدایی یکی دو مهره تیم آذرخودرو انجامید.

بر اساس همین مشکلات مالی، آذرخودرو به عنوان قهرمان نیم‌فصل سوپرلیگ عطای حضور در مسابقات کاراته باشگاه‌های آسیا در تاشکند ازبکستان را به لقایش بخشید و نتوانست در این رویداد معتبر که به‌وضوح، مدعی جدی قهرمانی آن بود شرکت کند.

غلامرضا دباغیان سرمربی قمی تیم آذرخودرو نیز پیش از آغاز نیم‌فصل دوم در دفاع از شاگردانش و وضعیت مالی آن‌ها اعلام کرد که امیر مهدی‌زاده به خاطر علاقه‌اش به حضور در تیم شهر خود با قراردادی که ارزش آن ۵۰ درصد کمتر از پیشنهادات دیگرش بود با آذرخودرو قرارداد بسته وی بودجه تیم کاراته آذرخودرو در مقایسه با بیشتر تیم‌های حاضر در سوپرلیگ ناچیز است.

در چنین شرایطی، نیم فصل دوم سوپرلیگ با برتری آذرخودرو برابر صنعت برق هرمزگان آغاز شد و سپس تیم شهید ستاری قرچک برابر آذرخودرو حاضر نشد تا یک پیروزی بی‌دردسر ۲۸ بر صفر برای آذرخودرو در جدول منظور شود.

برتری آذرخودرو برابر آوای رزم در سومین مسابقه نماینده قم در دور برگشت سوپرلیگ، جمع امتیازات این تیم را به عدد ۳۳ رساند تا صدرنشینی آذرخودرو کماکان در جدول تثبیت شود.

برتری تیم مناطق نفت‌خیز جنوب برابر دانشگاه آزاد، جدی‌ترین تعقیب‌کننده آذرخودرو در راه قهرمانی سبب شد آذرخودرو در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرد و برتری آذرخودرو برابر تیم‌های میهار تهران و آکادمی کمربند سیاه، آذرخودرو را ۳۹ امتیازی کرد.

در ادامه کار، آذرخودرو برابر تیمی قرار گرفت که دانشگاه آزاد را شکست داد اما بر خلاف آن مسابقه، مناطق نفت‌خیز حریف قدرتمندی برای آذرخودرو نبود و نماینده قم باز هم به یک پیروزی دیگر دست پیدا کرد.

در نهایت در هفته پایانی سوپرلیگ در حالی که آذرخودرو برای قهرمانی به یک پیروزی از ۲ مسابقه نیاز داشت موفق شد هم شهرداری سیرجان را شکست دهد و قهرمانی‌اش را مسجل کند و هم با نتیجه ای قاطع رقیب خود دانشگاه آزاد را شکست دهد و جمع امتیازات خود را به عدد ۴۸ برساند.

بدین ترتیب آذرخودرو بدون باخت با ۱۶ پیروزی از ۱۶ مسابقه قهرمان سوپرلیگ کاراته باشگاه‌های کشور شد تا کاراته قم بر بام کاراته ایران قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgx39w.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما