چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 26612

برگزاری مسابقه "یک جمله برای مسجد" به مناسبت روز جهانی مسجد در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری مسابقه پیامکی نوشته‌های ادبی به مناسبت روز جهانی مساجد در قم خبر داد.
برگزاری مسابقه "یک جمله برای مسجد" به مناسبت روز جهانی مسجد در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی عنوان کرد: استان قم حدود ۹۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی دارد که حدود ۵۰۰ مسجد و مرکز در شهر قم واقع شده که روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مسجد در کلیه مساجد ومراکز استان قم برنامه‌های روز جهانی مسجد برگزار می‌شود.

وی افزود: تقارن این روز با شام شهادت ششمسن اختر تابناک امامت موجب شده علاوه بر گرامیداشت روز مسجد مراسم سوگواری و عزاداری این امام بزرگوار نیز در مساجد استان برگزار شود.

مسئول کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم تصریح کرد: کانون مساجد استان قم در نظر دارد به مناسبت این روز مسابقه‌ای پیامکی در مساجد برگزار کند و کلیه افراد می‌توانند جملات زیبا و دلنوشته‌های خود را درخصوص مسجد به آدرس ویا جملات خود را از روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه به شماره ۳۰۰۰۲۲۲۳۰۰۰۲۵۱ ارسال کنند.

تجلیل از خادمان فعال مساجد

روحانی اظهار داشت: برنامه ویژه دیگر این روز تجلیل از خادمان فعال مساجد است که کانون مساجد استان درنظر دارد از خادمین فعال مساجد استان به طور همزمان در چند مسجد مرکزی شهر تجلیل به عمل آورد.

وی افزود: پیشنهادی از سوی کانون مساجد به تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) شده تا در نشستی امام جمعه قم ائمه جماعات را رهنمود و راهکارهای فرهنگی مذهبی را به متولیان فرهنگی مساجد عرضه کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: طی برنامه‌های این روز به مساجد تخریب شده مناطق اشغالی نیز اشاره و نمازگزاران با اعلام همبستگی و ابراز برائت از اشغالگران تخریبگر مساجد شعار‌ها و بیانه‌هایی قرائت می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgx39x.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما