شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 24812

حوادث عراق جنگ شیعه و سنی نیست

قم نيوز : قم نیوز:‌سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با بیان اینکه آنچه در عراق اتفاق افتاده، جنگ شیعه و سنی نیست، گفت: دولت و ملت و مرجعیت دینی عراق توان کافی برای فرونشاندن این فتنه داخلی را دارد.
حوادث عراق جنگ شیعه و سنی نیست
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی در دیدار با کشیش فدریکو لومباردی، سخنگوی پاپ فرانسیس و رئیس دفتر مطبوعاتی واتیکان، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اخیر عراق را تشریح کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان اظهار داشت: آنچه در عراق اتفاق افتاده است برخلاف دیدگاه‌ها و تحلیل‌های نادرست برخی رسانه‌ها، جنگ شیعه و سنی نیست.

حجت الاسلام ربانی افزود: علمای اهل سنت و معتقد به استقلال عراق نیز این قبیل اقدامات را محکوم کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات سبعانه و وحشت آفرین گروهک داعش در حمله به شهرها و مردم بی دفاع و غارت اموال و دارایی آنها این قبیل اقدامات را نشانه سردرگمی گروه‌های تکفیری مزدور دانست که در جبهه نبرد با ملت سوریه شکست خورده‌اند و اینک تلاش می‌کنند در جبهه تازه ای این شکست خود را جبران کنند. در واقع همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند پس مانده‌های رژیم بعث عراق به عنوان مهره‌های اصلی و عناصر تکفیری به عنوان پیاده نظام تلاش می کنند امنیت و تمامیت ارضی این کشور را برهم زنند.

حجت الاسلام ربانی موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر عراق را مخالفت با دخالت امریکا و دیگر کشورها در مسایل داخلی عراق عنوان نموده و افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران دولت و ملت و مرجعیت دینی این کشور توان کافی برای فرونشاندن این فتنه داخلی را داراست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ تداوم مذاکرات و اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اعتماد سازی و دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با حفظ حقوق مشروع کشور در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را خط مشی اصولی تیم مذاکره کننده عنوان کرد.

وی ضمن تبیین جایگاه حقوقی واهمیت بالای فتوا به عنوان منابع قانون در نظام قضایی و تقنینی کشورمان متن فتاوی مقام معظم رهبری و مراجع شیعه در تحریم همه جانبه سلاح‌های کشتار جمعی را به سخنگوی واتیکان ارایه کرد.

حملات نظامی در عراق نگرانی همه را موجب شده است

سخنگوی واتیکان نیز با محکومیت اقدامات گروهک داعش در عراق اظهار داشت؛ حملات نظامی در عراق نگرانی همه را موجب شده است ما با شما هم عقیده هستیم که این اعمال خشونت بار در عراق موجب بی ثباتی منطقه می‌شود ما با همه قربانیان چنین وضع ناگوار اعلام همدردی می کنیم و امیدواریم حملات داعش متوقف شده و صلح در عراق برقرار شود.

کشیش فدریکو لومباردی با ابراز علاقه مندی نسبت به فتاوی مراجع شیعه و مقام معظم رهبری اطلاع رسانی در این خصوص را مفید و سازنده ارزیابی کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgx79x.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما