يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 48122
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب «خط مشي‌هاي عمومي اسلام و اقتصاد» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «خط مشي‌هاي عمومي اسلام و اقتصاد» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «خط مشي‌هاي عمومي اسلام و اقتصاد» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی امروز، با اشاره به انتشار کتاب خط مشی‌های عمومی اسلام و اقتصاد اظهار کرد: این کتاب در فصل نخست نگاهی به عدالت دارد و عدالت را از نظر لغوی و اصطلاحی می‌شکافد و عدالت اقتصادی و توزیعی در سازمان و مدل‌های مفهومی و منطقی کل حاکم بر این پژوهش را در فصل نخست واکاوی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم اثر عدالت از منظر آیات و روایات است که در این فصل در آیات و روایات تعریفی از عدالت بیان می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل سوم دارای عنوان عدالت از منظر اندیشمندان مسلمان است گفت: در این فصل عدالت از منظر 9 اندیشمند تبیین شده از جمله آنها می‌توان آیت‌الله خامنه‌ای، امام خمینی(ره)، آیت‌الله مصباح یزدی، فارابی، محمد نراقی، علامه نائینی، شهید صدر، شهید مطهری و علامه محمد تقی جعفری اشاره کرد.

وی عنوان کرد: فصل چهارم اثر عدالت از منظر اندیشمندان غربی و غیر مسلمان است که درباره سقراط، افلاطون، ارسطو و دانشمندان جامعه‌شناس بحث عدالت مطرح می‌شود.

روحانی یادآور شد: فصل پنجم اثر لزوم دخالت دولت در اقتصاد است. ایجاد فرصت برابر برای همه، اثر منع سوء استفاده از رانت اطلاعاتی و استفاده از سیاست‌ها از دیگر فصول این کتاب محسوب می‌شود.

وی بحث فقر و ایجاد توازن و تعادل نسبی ثروت، مقابله با اسراف و توجه تؤامان به عدالت و کارایی رشد و توسعه اقتصادی و تشویق مشارکت و بسط عدالت اقتصادی از طریق سیاست‌های غیراقتصادی را از فصول دیگر این کتاب ذکر کرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: این کتاب پژوهشی در قلمرو خط مشی و سیاست‌گذاری عمومی با هدف نزدیک شدن به عدالت اقتصادی است و اجرای آنها می‌تواند به تحقق عدالت اقتصادی در جامعه کمک کند.

کتاب خط مشی‌های عمومی اسلام و اقتصاد به همت محمد مهدی نادری قمی در 434 صفحه تألیف شده و با قیمت 31 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgxq9t.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما