دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46412
منبع : خبرگزاری فارس
در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت

200 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌های قم هزینه شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار درقالب اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها از جمله اصلاح فضای فیزیکی، تجهیز و نوسازی بیمارستان‌های دولتی قم هزینه شده است.
200 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌های قم هزینه شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی اصغر اکرمی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت بود که از اردیبهشت ماه سال ۹۳ در کشور اجرایی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، جایگاه خدمت دهی به بیماران از نظر فیزیکی و ظاهری باید اصلاح شده و فضاهایی نیز برای استراحت پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی طراحی می‌شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: فضای فیزیکی بخش‌های مختلف ۶ بیمارستان دولتی قم شامل نکویی، کامکار، حضرت معصومه(س)، ایزدی، حضرت زهرا(س) و شهید بهشتی در طول سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان اصلاح و بازسازی شده است.

اکرمی خاطرنشان کرد: اتاق بیماران، مسیرهای دسترسی و سرویس‌های بهداشتی بیمارستان‌های قدیمی از جمله کامکار، نکویی، ایزدی و حضرت زهرا(س) به نحو قابل قبولی بازسازی و یا نوسازی شده است.

وی به نوسازی و بازسازی تجهیزات بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: دراین راستا ۱۰۰ میلیارد ریال برای بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها از جمله ان آی سی یو(بخش بستری نوزادان)، آی سی یو، سی سی یو و دیالیز هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم خرید دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی، دستگاه ماموگرافی بیمارستان ایزدی، ماشین‌های دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و کامکار را از جمله تجهیزات خریداری شده عنوان کرد و افزود: تجهیزات مربوط به بخش‌های ویژه ان آی سی یو بیمارستان ایزدی، شهید بهشتی، حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س)، تجهیزات مربوط به آی سی یو و سی سی یو بیمارستان کامکار عرب نیا و آی سی یو بیمارستان نکویی از دیگر تجهیزات خریداری شده است.

اکرمی گفت: تقریبا تمام تخت‌های بستری بیمارستان‌های قم که دارای نقص فنی بوده و یا دوره خدمت آن‌ها تمام شده بود، با تخت‌های نو تعویض شده و وسایل استراحت بیماران از جمله تلویزیون و یخچال‌ها نیز بازسازی و نوسازی شده است. هزینه بخش کوچکی از تجهیزات خریداری شده برای ۶ بیمارستان دولتی قم از سوی خیران تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توسعه فضای بخش زنان، اتاق عمل زنان و دیالیز بیمارستان شهید بهشتی، فضای بخش بستری و سرپایی اورژانس و درمانگاه بیمارستان حضرت معصومه(س)، فضای اتاق‌های زایمان اختصاصی بیمارستان ایزدی و فضای مربوط به بخش آی سی یو بیمارستان کامکار نیز از دیگر اقدامات است که در راستای ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها و در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgxt9t.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما