شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 33722
پول نفت عربستان و قطر خرج "اختلاف‌افکنی" می‌شود

آیت‌الله نوری‌همدانی: مدعیان حل مشکلات در سوریه، مسبب اصلی ناآرامی‌های این کشور هستند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آمریکا، عربستان، ترکیه از کشورهایی هستند که مسبب اصلی ایجاد مشکلات در سوریه بوده‌اند، گفت: خود کسانی که برای سوریه مشکل‌ساز هستند امروز برای حل این مشکلات دور هم جمع شده‌اند.
آیت‌الله نوری‌همدانی: مدعیان حل مشکلات در سوریه، مسبب اصلی ناآرامی‌های این کشور هستند
به گزارش قم نگار، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اندیشمندانی از کشورهای هندوستان و موریتانی اظهار داشت: چند اصل مهم وجود دارد که هماهنگی آن‌ها با یکدیگر سبب عزت اسلام می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در هر مجموعه‌ای باید اصول مختلف هماهنگ باشند تا نتیجه لازم را بگیریم، افزود: عزت و عظمت اسلام نیز بر پایه این مجموعه و اصول بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اولین اصل ایمان و اعتقاد به مبانی اسلامی است، گفت: بر اساس این اصل باید بدون سستی و ناامیدی کار‌ها را پیگیری کنید چرا که با این اعتقاد همیشه به پیروزی می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: پیامبران خدا اصل اول را درون سازی می‌دانستند، در انسان‌ها توکل، ایمان و اعتقاد را به وجود می‌آوردند و به این وسیله به انسان سازی و پیشرفت اسلام کمک می‌کردند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اصل دیگر این است که مسلمانان باید دارای قدرت باشند؛ به طوری که مقررات اجتماعی و فرهنگی را بر اساس اسلام پیاده کنند، مسلمانان باید بدانند که بدون قدرت نمی‌توانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امروز همه در سوریه جمع شده‌اند تا مشکل این کشور را حل کنند به طور مثال عربستان و آمریکا کسانی هستند که می‌خواهند این کار را انجام دهند، خود آمریکا دلیل این مشکلات است و ادعا دارد مشکل سوریه را حل می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه عربستان خود دارای مشکلات زیادی به خصوص در موضوع منا و کشتار مسلمانان در یمن است گفت: خود کسانی که برای سوریه مشکل ساز هستند برای حل مشکلات دور هم جمع شده‌اند. این دنیای امروز است که باید آن را بشناسیم و آگاه باشیم که باید به قدری قدرتمند بود که دشمنان نتوانند در مقابل ما ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه عربستان اعلام کرده برای مبارزه با انتفاضه با اسرائیل همکاری می‌کنیم، تصریح کرد: این دنیا نشان می‌دهند تنها راه مقابله با دشمن این است که قدرتمند باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اصل سوم برای عزت مسلمانان اتحاد و وحدت است، گفت: هیچ اصلی مانند این موضوع در اسلام مورد اهمیت قرار نداشته است، مومنان مانند اعضای یک بدن باید با هم متحد باشند، متاسفانه بزرگ‌ترین ضربه به اسلام به وسیله این اختلافات ایجاد شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه همواره دشمنان به‌دنبال ایجاد این اختلافات بوده‌اند خاطرنشان کرد: امروز پول نفت عربستان و قطر خرج اختلاف افکنی می‌شود و داعش و بوکوحرام با همین پول‌ها حمایت می‌شوند که باید در برابر این اقدامات دشمنان متحد بود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اصل چهارم در عزت مسلمانان شناخت دشمنان است گفت: در قرآن سه طایفه به عنوان دشمن اسلام معرفی شده‌اند که نخست آن‌ها کفار هستند که به طور کلی دشمن اسلام شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن بعدی صهیونیست‌ها و سوم منافقان هستند که قرآن تاکید دارد آن‌ها را دشمن خود بدانید و آن‌ها را اولیا خود قرار ندهید کفر و نفاق و صهیونیست دشمنان اسلام هستند و مسلمانان باید بدانند کفر هیچگاه با اسلام آشتی نمی‌کند، اصل چهارم این است که دشمنان را بشناسید و با سلطه گران مبارزه کنید.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عدم وجود انفعال نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: در برابر غرب و کفار نباید سلطه‌پذیری داشت و باید با آن‌ها به مبارزه پرداخت، در هندوستان اختلافات بسیار شدیدی وجود دارد و تا اتحاد وجود نداشته باشد پیشرفتی ایجاد نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه آمانو در برابر مبارزه با مجرمان در کشور ما اعتراض می‌کند اما در برابر کشتار مردم در یمن و بحرین هیچ حرفی زده نمی‌شود، تصریح کرد: اصل پنجم عزت آفرینی در اسلام جهاد است؛ باید از جان گذشته باشیم و با اتحاد با یکدیگر به جانفشانی و جهاد بپردازیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgxu9w.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما