چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 28782

آیت الله سبحانی: بسیاری از مساجد خالی از امام جماعت است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: طبق آمار شورای مدیریت حوزه های علمیه 80 هزار طلبه در قم ساکن هستند در حالی که بسیاری از مساجد تهران، تبریز و سایر نقاط کشور خالی از امام جماعت است.
آیت الله سبحانی: بسیاری از مساجد خالی از امام جماعت است
به گزارش قم نیو ، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: کسانی که باید درس بخوانند، مدرس یا محقق هستند، باید در قم بمانند اما کسانی که از نظر استعداد علمی و تحصیلی به حد کافی رسیده اند ماندن آنها در قم کفران نعمت نظام اسلامی است.
 
آیت الله سبحانی تاکید کرد: طلاب علوم دینی علاقه مند به نظام اسلامی باید رنج را بر خود تحمیل کنند و در خارج از قم منشاء اثر باشند.
 
وی یادآور شد: در نظام طاغوت برای امامت در مساجد مسایل مختلفی مطرح می شد، اما امروز به شکرانه نظام اسلامی مساجد خالی از وجود امام جماعت نیست.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ای از سوره حج گفت: 12 بهمن ماه 57 از روزهایی است که خدا به ملت قدرت بخشید، نظام فاسد رفت و نظام اسلامی آمد اما به فرموده قرآن این اول مشکلات است.
 
وی افزود: در 22 بهمن خدا همه چیز را به مسلمانان ایران داد، در نظام پیشین به زحمت می توانستیم یک دبیرستان اسلامی یا صندوق قرض الحسنه را احداث کنیم اما در آن روز همه شهربانی ها و ادارات به روحانیت و مسلمانان داده شد.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: هر نعمتی شکرگذاری می خواهد و شکر آن نماز به جای آوردن است و باید کاری کنیم که در کارخانه ها و ادارات بی نماز نباشد.
 
آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر همواره باید در جامعه زنده باشد، گفت: در شهر مذهبی مانند قم نباید شاهد باشیم که برخی با لباس های نامناسب ظاهر شوند.
 
وی ادامه داد: بارها در مورد اهمیت حجاب گفته ایم اما اعتنا نشده و قبح آن از بین رفته، این در حالی است که ترویج حجاب همت جمعی می خواهد که دولت، ملت و علما باید در این زمینه تلاش کنند.
 
این مرجع تقلید افزود: باید به این افراد گفت که به دنبال بی عفتی، ضررها و بیماری ها و سلطه اجنبی ها نروند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgxu9x.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما