چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 28322
معاون شهردار قم:

فاز یک پل‌های جمهوری اسلامی در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه فاز یک پل‌های جمهوری اسلامی چهارشنبه با حضور رئیس مجلس افتتاح می‌شود، گفت: این پل در دسترسی مناطق دو، چهار و شش قم به یکدیگر و هسته مرکزی شهر نقش دارد.
فاز یک پل‌های جمهوری اسلامی در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی در گفت‌وگو با تسنیم در قم، با اشاره به ویژگی مجموعه پل‌های جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مجموعه به‌منظور روان‌سازی ترافیک در هسته مرکزی و مرکز شهر انجام در دست احداث است.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم افزود: این مجموعه پل برای اتصال منطقه‌های شرق و غرب بلوار زائر و یا به‌عبارتی‌دیگر این مجموعه پل اتصال بین منطقه چهار به مناطق دو شش قم احداث‌شده است تا توسعه عدالت و توازن بین مناطق برای ارائه خدمات مطلوب به وجود بیاید.
 
وی با اشاره نقش رودخانه قم در معماری شهر قم تصریح کرد: این رودخانه و بلوار زائر سبب ایجاد برش و جدایی برخی از مناطق شهری شده است که احداث مجموعه پل‌های جمهوری اسلامی اتصال بین مناطق را به وجود می‌آورد.
 
معصومی عنوان کرد: به‌غیراز پل نیروگاه نقطه اتصالی از رودخانه و بلوار زائر به شکل پل روگذر وجود نداشت و خلأ این فضا در معماری شهری با توجه به حجم ترافیک هسته مرکزی شهر احساس می‌شد که با تصمیم‌گیری مدیریت شهری احداث این مجموعه پل در دو فاز در نظر گرفته شد. 
 
چهارشنبه؛ افتتاح فاز یک پل‌های جمهوری قم
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: فاز یک مجموعه پل‌های جمهوری اسلامی سبب اتصال مستقیم است که عبور مستقیم از منطقه چهار به منطقه دو را به وجود می‌آورد و فاز دوم این پروژه برای احداث رمپ و لوپ‌ها است.
 
وی با اشاره به افتتاح مجموعه پل‌های جمهوری اسلامی بیان کرد: چهارشنبه فاز یک این پروژه افتتاح می‌شود که دسترسی مردم از طریق بلوار جمهوری اسلامی در منطقه چهار و میدان سپاه به خیابان جوادالائمه(ع) و مالک اشتر در منطقه دو فراهم‌شده است و افرادی که قصد رسیدن به منطقه چهار و هسته مرکزی شهر مانند خیابان عمار یاسر و خیابان معلم دارند نیز می‌توانند از مسیر استفاده کنند تا از ترافیک پل نیروگاه کم شود.
 
معصومی تأکید کرد: برخی از اصلاحات هندسی نیز در دستور اجرا است به‌عنوان‌مثال در تقاطع جمهوری اسلامی با خیابان جوادالائمه(ع) یک اصلاح هندسی انجام‌شده است و تقاطع بلوار جمهوری با خیابان مالک اشتر نیز یک اصلاح هندسی انجام‌شده است و در آنجا میدان احداث‌شده است، در دستور کار و نقشه طراحی‌شده ما ثبت‌شده است که امتداد پل جمهوری اسلامی به میدان امام حسین(ع) برسد و برای رفع معارضات این طرح تلاش زیادی شده است و همان تلاشی که برای بازگشایی مسیر در بلوار شهید روحانی به کار گرفته شد برای این طرح نیز اجرا می‌شود.
 
فاز دوم پل‌های جمهوری اسلامی عملیاتی می‌شود 
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم تأکید کرد: شهروندان نگران این مسئله نباشند که پل جمهوری در یک نقطه بن‌بست به اتمام می‌رسد زیرا بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری پل جمهوری به میدان امام حسین(ع) و پس‌ از آن تا کمربندی امام علی(ع) ادامه پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به فاز دوم پروژه پل‌های جمهوری اسلامی اظهار داشت: در مرحله بعد در دسترسی بلوار محمدامین(ص)، دسترسی بلوار امام رضا(ع) و خروج از این دو بلوار در مسیر پل تعبیه‌شده و بعد از افتتاح فاز یک، فاز دوم بدون اتلاف وقت آغاز می‌شود.
 
معصومی با اشاره به نقش بلوار جمهوری اسلامی در معماری شهری تأکید کرد: این بلوار برای شهر قم به‌منزله ستون فقرات است که از پردیسان به‌عنوان بلوار مرجعیت به سمت سه‌راه انسجام کشیده می‌شود و پس‌ازآن به منطقه چهار و بلوار زائر، میدان امام حسین(ع) و در آخر به بلوار امام علی(ع) می‌رسد.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم خاطرنشان کرد: بلوار جمهوری اسلامی  فضایی بیش از 20 کیلومتر را به خود اختصاص داده است و این مسیر نیازمند پل عظیم جمهوری اسلامی است که از بلوار محمد امین(ص)، خیابان ساحلی، بلوار زائر، بلوار امام رضا(ع) و ریل راه‌آهن عبور می‌کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgxw9x.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما