يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : 32282
منتقد فرانسوی جشنواره مونترال:

آنچه از تماشای «محمد رسول‌الله» دریافت کردیم تعجب و شگفت‌زدگی از اسلام بود

قم نيوز : قم نگار: مهدی پاکدل بازیگر سینما همراه با تیم تولید فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به مونترال کانادا رفته است. او از استقبال بى‌سابقه منتقدین و مهمانان جشنواره از این فیلم خبر داد.
آنچه از تماشای «محمد رسول‌الله» دریافت کردیم تعجب و شگفت‌زدگی از اسلام بود
به گزارش قم نگار، مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص) را بازی می‌کند. او هم اکنون همراه با تیم تولید فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به جشنواره مونترال کانادا رفته است. آنچه می‌خوانید گزارش مهدی پاکدل از اولین نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» است.

سى و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا شب گذشته با نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» اثر مجید مجیدى، به‌عنوان فیلم افتتاحیه،کار خود را رسماً آغاز کرد.

نمایش این فیلم مورد استقبال بى‌سابقه منتقدین، مهمانان و علاقه‌مندان جشنواره قرار گرفت.

فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره مونترال با ظرفیت کامل سالن و سپس تحسین حاضرین روبه‌رو شد.

کارگردان و بازیگران این فیلم در حالى روى فرش قرمز جشنواره قرار گرفتند که تعداد اندکى از مخالفین نمایش این فیلم نزدیک محل برگزارى مراسم تجمعى برپا کرده بودند، اما شدت استقبال و رضایتمندى از فیلم به‌حدى بود که این افراد که شعارهایى علیه مسئولان جمهورى اسلامى سر می‌دادند، با سرافکندگى متفرق شدند.

پیش از نمایش فیلم، سرژیک لوزیک، رئیس جشنواره مونترال، نخستین نمایش جهانى فیلم ”محمد رسول الله(ص)» را افتخار ماندگارى براى تاریخ این جشنواره دانست و تأکید کرد؛ این اشتیاق با فروش کامل تمام ظرفیت نمایش‌هاى این فیلم اثبات شدنى است.

در نشست خبرى رسانه‌هاى حاضر در جشنواره با کارگردان و بازیگران، تمامى منتقدان و رسانه‌هاى حاضر به تحسین فیلم پرداختند و یک منتقد فرانسوى در نشست خبرى پیش از طرح سؤالات خود گفت: آنچه ما با تماشاى این فیلم دریافت کردیم تعجب و شگفت‌زدگى از اسلام و از بی‌طرفى سینماى ایران بود، تصورى که از اکنون و با این اثر براى همیشه نگاه‌ها را تغییر خواهد داد.

مجید مجیدى کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در این نشست با اشاره به قرائت‌ها و ارائه تصویر نادرست از دین مبین اسلام و پیامبر(ص) گفت: اسلام، دین رحمت و پیامبر ما پیام‌آور اخلاق، انسانیت و مهربانى است و آنچه در دنیاى امروز به نام اسلام توسط گروه‌هایى چون داعش و دولت‌هایى که بی‌رحمانه و خصمانه اسلام ستیزى می‌کنند نشان داده می‌شود، هیچ ارتباطى با واقعیت این دین رحمانى ندارد و از اینکه تاکنون جهان اسلام در معرفى شخصیت پیامبر کوتاهى کرده است، اظهار تأسف کرد.

مجیدى در این نشست توضیحاتى پیرامون مراحل تحقیق، تولید و اکران جهانى این فیلم ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgxx9w.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما