دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 29952
آیت الله نوری همدانی:

مسئولان به اصل وحدت حول‌ محور ولایت‌فقیه ملتزم و پایبند باشند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی همواره به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه و عمل به احکام اسلامی است، گفت: همه باید به اصل وحدت حول‌ محور ولایت‌فقیه ملتزم و پایبند باشند.
مسئولان به اصل وحدت حول‌ محور ولایت‌فقیه ملتزم و پایبند باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با انتقاد از اظهارات یکی از مسئولان درباره نیروی انتظامی بر لزوم پرهیز مسئولان از هرگونه حاشیه‌سازی در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: این اظهارات در جامعه متاسفانه سبب ایجاد حاشیه‌هایی در کشور شده است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه باید از مطرح کردن سخنان حاشیه‌ای در جامعه به شدت اجتناب شود، عنوان کرد: همه باید به اصل وحدت حول‌ محور ولایت‌فقیه ملتزم و پایبند باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی همواره به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه و عمل به احکام اسلامی بوده است، تصریح کرد: مسئولان باید در انجام وظایف اسلامی خود با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی بیش از پیش کوشا باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه همه ما مسئول اجرای احکام اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود نیروی انتظامی مسئول اجرای احکام اسلامی نیست، سخنی نادرست است؛ مسئولان با اظهارات خود نباید به گونه‌ای در جامعه القاء کنند که اسلام و قانون دو مقوله متفاوت است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از موازین اسلامی است. اینکه گفته می‌شود وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام اسلامی نیست، یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود، در حالی که امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است و همه باید ملزم به اجرای آن باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مسئولان از مطرح‌کردن سخنان حاشیه‌ساز بپرهیزند، افزود: مسئولان باید در جهت تقویت همدلی و همزبانی تلاش کنند و بدانند مخاطب اصلی پیام مقام معظم رهبری در وهله نخست مسئولان هستند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgxy9x.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما