شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 44649
منبع : خبرگزاری فارس

ایجاد 500 هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران کشور

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حدود 500 هسته پژوهشی را در مدارس علمیه خواهران در کشور ایجاد کردیم.
ایجاد 500 هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری  با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در عرصه پژوهش اظهار کرد: بحث توسعه مراکز پژوهشی و کرسی‌های آزاداندیشی را در این حوزه‌ها دنبال می‌کنیم، هر سال برنامه تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود و برنامه چاپ پژوهش‌های برتر را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: حوزه خواهران یک حوزه 20 ساله است و این حوزه طی این سال‌ها بیشتر به بحث توسعه کمی پرداخته است، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران سطح دو هستند و باید در حد این سطح از آن‌ها توقع کار پژوهشی را داشته باشیم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برخی از تحقیقات طلاب خواهر اعجاب داوران حوزه را هم به دنبال داشته است و اتفاقاتی که در عرصه پژوهش در حوزه‌های خواهران رخ داد، فراتر از توقعات بود، توانمندسازی طلاب خواهر در عرصه پژوهش را دنبال می‌کنیم و ریل گذاری خوبی در این بحث صورت گرفته است.

حصاری با اشاره به تربیت پژوهشگر در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امسال دوره سطح سه اخلاق و تربیت را با گرایش پژوهشگری در حوزه خواهران قم شروع کردیم، در این دوره مهارت‌ها و روش‌ها به صورت ادغامی با محتوا به طلاب خواهر عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: مهارت‌ها باید توامان با محتوای علمی به شخص فراگیر انتقال یابد، طلاب خواهر در دوره اخلاق و تربیت با گرایش پژوهشگری با کسب مهارت‌های پژوهشی در این عرصه فعالیت می‌کنند، آمادگی برگزاری این دوره را در استان‌های دیگر کشور در صورت وجود تقاضا و امکانات داریم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: نظام نامه کلان پروژه‌ها را آماده کردیم و این نظام نامه به اساتید زبده ابلاغ می‌شود تا آنها با شناخت خودشان یک موضوع را به عهده بگیرند، طرح نامه این بحث آماده شده است و امیدوارم که طی سال آینده شاهد شروع این کلان پروژه‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

حصاری با اشاره به تشکیل هسته‌های علمی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران اظهار کرد: با مشارکت فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران، حدود 500 هسته پژوهشی را در مدارس علمیه خواهران در کشور ایجاد کردیم که در این هسته‌ها حداقل پنج نفر حضور دارند و طلاب خواهر در هسته‌ها به فعالیت‌های پژوهشی مشغول هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgy39t.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما