يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 30699

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۷

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۷پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۷به شرح زیر است:

آیت الله العظمی شبیری زنجانی: قرآن و حدیث اساس دین است
بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های جهان؛ آیت‌الله خامنه‌ای هم آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند
رئیس جمهور: دولت یازدهم دولت محیط زیست است
رئیس مجلس شورای اسلامی: توافق هسته‌ای در گرو پرهیز از طرح مسائل جدید است
وزیر امور خارجه: حامیان تروریسم قربانیان این پدیده شوم خواهند بود
با حضور علما، مراجع و رئیس مجلس مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله آصفی برگزار شد


** جام جم ۹۴/۳/۱۷
* توافق هسته‌ای در گرو پرهیز از طرح مسائل جدید است
رئیس قوه مقننه با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: با نگاه منطقی، پرهیز از زیاده خواهی در مرحله نگارش متن و عدم طرح مسائل جدید می‌توان به توافق نهایی رسید.
علی لاریجانی این مطلب را در دیدار آلماربروک، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس هیاتی از اعضای این پارلمان به ایران سفر کرده است، بیان کرد.
* محکومیت توکلی به ۶ ماه حبس تعزیری
احمد توکلی، مدیر مسوول سایت الف و نماینده تهران در مجلس به صدور حکم اولیه مربوط به پرونده او از سوی دادگاه گفت: دادگاه، مرا به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد که البته با توجه به سوابق بنده، ملاحظه کردند و این حکم به مدت دو سال تعلیق شد.

** همشهری ۹۴/۳/۱۷
* عقب نشینی نهاد آمریکایی از مصوبه تبعیض‌آمیز علمی
کمیسیون‌ آموزش فارغ التحصیلان پزشکی خارجی آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تصمیم هفته گذشته‌اش برای توقف بررسی مدارک دانش آموختگان رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های ایران، عقب نشینی کرد.
این کمیسیون هفته گذشته اعلام کرده بود به دلیل محدودیت‌های وضع شده توسط وزارت دارایی، روند تایید مدارک دانش آموختگان رشته‌های پزشکی در ایران را متوقف کرده است.

** کیهان ۹۴/۳/۱۷
* بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان؛آیت‌الله خامنه‌ای هم آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند
وال استریت ژورنال: رهبر عالی ایران در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرد آمریکا و دیگر قدرت‌های مستکبر قابل اعتماد نیستند.
سی.بی.اس نیوز: آیت‌الله خامنه ای که تا کنون بارها از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کرده است در سخنان خود بر بی‌اعتمادی به غرب به ویژه آمریکا تاکید کردند.
خبرگزاری فرانسه: آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به برقراری هر گونه رابطه با آمریکا، یکی از چند قدرت جهانی در حال مذاکرات هسته‌ای با ایران، هشدار داد.
المنار: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود بر پایبندی مردم ایران به اصول و مبنای امام خمینی تاکید و افزودند: آمریکا کماکان «شیطان بزرگ» محسوب می‌شود.
آروتز شوا از رسانه‌های رژیم صهیونیستی: آیت‌الله خامنه‌ای پلیس آمریکا را شبیه تروریست‌های داعش دانست.
شین هوا: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی رتبه ایران مخالفت خود را با حملات هوایی ائتلاف عربستان علیه یمن اعلام کرد.
* انفجارهای خونین در تجمع کردهای مخالف اردوغان
انفجار ۲ بمب در تجمع انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق شهر «دیاربکر»، ۴ کشته و ۱۷۵ زخمی برجای گذاشت.
رئیس جمهور ترکیه و مخالفان دولت یکدیگر را به این بمب‌گذاری متهم می‌کنند.
* مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله آصفی برگزار شد
مراسم بزرگداشت ارتحال نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف با حضور مراجع تقلید، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

** شرق ۹۴/۳/۱۷
* وظیفه گروه‌های تذکر لسانی گفتن و رفتن است
همایش همزمان و سراسری طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر از طریق ویدئو کنفرانس در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید احمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این همایش با تاکید بر انتخابات صحیح گروه‌های تذکر لسانی با هدف صرفا گفتن و رفتن که بسیار اثرگذار است و همچنین درگیری به وجود نخواهد آمد، گفت: وظیفه معاونت‌های تشکل‌های مردمی کشور، انتخاب نیروهای متدین در چارچوب و گزینش دقیق است.
* رایزنی تهران با نماینده دبیر کل در یمن
روز جمعه در تماس تلفنی «اسماعیل ولد الشیخ احمد»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، با «حسین امیر عبداللهیان»، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، آخرین تحولات یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
«الشیخ احمد» با اشاره به رایزنی‌هایش با گروه یمنی و انصارالله، نسبت به موفقیت راهکار سیاسی در یمن ابراز خوش‌بینی کرد.

** ایران ۹۴/۳/۱۷
* پرونده ریزگردها روی میز دبیر کل
با پذیرش پیشنهاد ایران مبنی بر معرفی گرد و غبارها به عنوان یک معضل جهانی، سازمان ملل مسئولیت حل این بحران را عهده دار شد.
* ناگفته‌هایی درباره سفر هیات سیاسی «طالبان» به ایران
رئیس کمیته دفاعی مجلس ضمن تایید سفر اخیر هیات سیاسی طالبان به ایران گفت: نمی‌توانم جزئیات را اعلام کنم اما آن چیزی که هست اینکه آنها اعلام آمادگی کرده و آمدند و صحبت کردند.
اسماعیل کوثری با بیان اینکه این هیات شاخه‌ای از طالبان هستند که معتقدند موضوعات از طریق «مذاکره» پیگیری و دنبال شود، افزود: این هیاتی که به ایران سفر کرد، از آن شاخه‌های طالبان نیستند که بخواهند «تند» باشند، بلکه مذاکره را قبول دارند.
وی گفت: آن شاخه‌ای از طالبان که برخورد ناشایست با مردم می‌کنند به هیچ وجه نمی‌تواند موردقبول ما باشد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۱۷
* نیروهای نظامی عراق حملات تروریستی داعش در الانبار را خنثی کردند
وزارت کشور عراق دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از خنثی شدن به حمله تروریستی داعش به مناطق «ناظم الثرثار»، «پروانه» و «الحصبیه شرقیه» خبر داد.
* ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزب‌الله در قلمون
ارتش سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که به عملیات خود با همکاری حزب‌الله لبنان و نیروهای داوطلب مردمی جهت کنترل کامل بر ارتفاعات قلمون ادامه می‌دهد.
همچنین ارتش سوریه و حزب‌الله موفق شدند ارتفاعات «صدر البستان» در قلمون را به کنترل خود در آورند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۱۷
* ۳ عملیات موفق سپاه و وزارت اطلاعات در غرب کشور
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از انجام ۳ عملیات موفق سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات علیه تروریست‌ها در غرب کشور خبر داد.
حسین ذوالفقاری درباره شناسایی و دستگیری اعضای یک گروه تروریستی که اخیرا توسط وزارت اطلاعات در غرب کشور صورت گرفت، گفت: اقدامات دستگاه‌ها در مقابله با گروهک‌های تروریستی افزایش پیدا کرده و توفیقات بیشتری نیز در این زمینه کسب شده است.
* عصبانیت آمریکا ازپرتاب ماهواره فضایی کره شمالی
آمریکایی‌ها با عصبانیت نسبت به پرتاب یک ماهواره فضایی کره شمالی واکنش نشان دادند.
ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد هر گونه پرتاب ماهواره به مدار زمین با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواهد بود و خواستار آن شد که کره شمالی همه فعالیت‌های مربوط به برنامه موشک بالستیک را متوقف کند.

** جوان ۹۴/۳/۱۷
* از بلندگوهای اصلاحات صدای سکولارها به گوش می‌رسد
محمد جواد لاریجانی گفت: طیف سکولار اصلاحات که سلطه کامل بر میدان قلم و ادبیات جناح دارد، آشکارا جریانی منحرف است و بر اساس قوانین کشور حق سازماندهی، تجمع و تبلیغ ندارد.
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه شخصا به جریان اصولگرا علاقه دارد و حامی این جریان است، اظهار داشت: به نظر بنده جبهه اصلاحات، جریان به هم ریخته‌ای است. البته در جریان اصلاح طلب، افراد مورد احترامی که طرفدار انقلاب و ولایت فقیه هستند، هم حضور دارند اما وقتی بلندگوهای اصلاحات را مشاهده می‌کنیم تماما با بوق‌های سکولار مواجه می‌شویم که نشان دهنده «انحراف یا افلاس تئوریک» در این جناح است.
* اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت علیه کودکان شده است
آژانس‌های سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی در گزارشی از کشتار و جنایت علیه کودکان در تهاجم تابستان گذشته تل آویو به نوار غزه، به موارد متعدد نقض حقوق کودکان و کشتار آنان اشاره کرده‌اند.
بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ فلسطینی که بیشتر آنها را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند در تهاجم سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شدند.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۱۷
* رژیم صهیونیستی به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: وزیر انرژی اسرائیل در سفرش به واشنگتن مقامات آمریکایی را برای تمدید مذاکرات تحت فشار قرار داده است.
یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به واشنگتن سفر کرده بود در دیدار با مقامات آمریکایی از آن‌ها خواسته است تا یک توافق خوب را فدای امضای هر توافقی در تاریخ تعیین شده نکنند.

** رسالت ۹۴/۳/۱۷
* برخی مدعیان خط امام وقتی حرف می‌زنند فتنه و اختلاف ایجاد می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی در سلسله نشست‌های زندگی بهشتی اظهار کرد: همواره تحریف شخصیت‌ها و رهبران بزرگ دنیا، یکی از ترفندهای دشمنان در طول تاریخ بوده است، تحریف شخصیت‌هایی چون آیت‌الله کاشانی و شیخ فضل‌الله نوری گواه بر این ادعاست.
وی تحریف گفتمان و سیره امام راحل در زمان معاصر را در همین راستا دانست و گفت: ‌عده‌ای با اهداف مشخص و تعیین شده‌ای چون علق خاطر به غرب، ترویج رفاه طلبی و اشرافیگری و چپاول سرمایه ملی و فراهم‌سازی زمینه ورود نظام سلطه بر حاکمیت اسلامی دست به تحریف گفتمان امام راحل می‌زنند.
* نگران مذاکرات نیستیم
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکرات نیاز به دیپلماسی تهاجمی دارد نه دفاعی گفت: نگران مذاکرات نیستیم اما تحقیق و تفحصی غیر از سایت‌های هسته‌ای نباید صورت گیرد.
تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات می‌توانست قوی‌تر عمل کند، اما با این حال از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم، چرا که آنها از طرف ملت بزرگ ایران پای میز مذاکرات هستند.

** مردم سالاری۹۴/۳/۱۷
* توافق نهایی با ۲۰ صفحه متن اصلی و ۵۰ صفحه ضمیمه
سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران روز گذشته پیش از ترک وین خبر داد که توافق نهایی بیش از ۲۰ صفحه متن اصلی و حدود ۴۰ تا ۵۰ صفحه مجموعه ضمائم آن است.
وی درباره مشخصات متن و ضمائم متن در حال نگارش، گفت: ‌توافق نهایی اگر به آن برسیم، یک متن اصلی خواهد داشت و فکر می‌کنم تا ۵۰ ضمیمه برای آن پیش بینی شده است.
یک ضمیمه مربوط به بحث تحریم‌هاست و همه جزئیاتی که مربوط به تحریم‌ها می‌شود، قوانینی که برداشته می‌شود و تاثیر این قوانین در عمل، همه اینها با جزئیات در ضمیمه بحث خواهد شد.
* هیچ کشوری اجازه بازرسی «در هر زمان و از هر مکانی» را نمی‌دهد
دیپلمات سابق کشورمان برای حل مشکل بازرسی‌ها در مذاکرات هسته‌ای پیشنهاداتی داد و تاکید کرد هیچ کشوری با بازرسی «در هر زمان و از هر مکانی» موافقت نمی‌کند و ایران نیز چنین نخواهد کرد.
حسین موسویان دیپلمات سابق کشورمان در پایگاه خبری تحلیلی المانیتور پیشنهاداتی برای حل موضوع بازرسی‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ ارائه کرد.

** آرمان ۹۴/۳/۱۷
* داعش تهدید جدی علیه جهان و منطقه خاورمیانه است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت که ایران نسبت به فعالیت‌های برخی گروه‌های تروریستی در مرزهای خود منفعل خواهد بود.
علی اکبر ولایتی در دیدار با یان کوبیش، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق اظهار کرد: داعش تهدید جدی علیه جهان و منطقه خاورمیانه است.
وی ادامه داد: ما از انگیزه حمایت کنندگان داعش که چنین اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند، اطلاع داریم.
برخی از کشورها از این گروه تروریستی حمایت، آموزش و تجهیز می‌کنند که موجب کشتار بسیاری از مردم بی‌گناه شده است.
* احتمال کاهش ۴۵۰۰ تومانی یارانه نقدی
یکی از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید به تازگی اعلام کرده است که دولت قصد دارد ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع یارانه‌ای را آزاد کند و در مقابل، آن را به بخش تولید کشور اختصاص دهد.
بر همین اساس برخی از منابع نزدیک به دولت، خبر از حذف قریب الوقوع ۴۵۰۰ تومان یارانه نقدی نان از میزان یارانه نقدی خانوارها می‌دهند.
بر این اساس اگر چه در ظاهر تنها ۴۵۰۰ تومان از یارانه نقدی مردم کم می‌شود و ممکن است با توجه به تورم و اوضاع معیشتی کنونی، رقم بالایی نباشد، اما دولت می‌تواند رقم هنگفتی را از این طریق عاید خود کند.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۱۷
* حملات موشکی یمن به عربستان
عربستان می‌گوید دیروز یک فروند موشک اسکاد را که به سمت شهر خمیس مشیط شلیک شده بود، با موشک پاتریوت منهدم کرده است.
این برای نخستین بار از آغاز جنگ یمن است که انصارالله و گروه‌های حامی آنها از موشک‌های اسکاد که تکنولوژی آن مربوط به دوران جنگ سرد است، ‌استفاده می‌کنند.
در همین حال و در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو برای بررسی بحران یمن که قرار است ۱۴ ژوئن برگزار شود، دیپلمات‌های یمنی اعلام کردند که آمریکا در مذاکرات اخیر خود با نمایندگان انصارالله در عمان پیشنهاد داده که برای حل بحران یمن، این کشور به دو اقلیم تقسیم شود.

** آفرینش ۹۴/۳/۱۷
* جایی برای پوتین در گروه ۷ نیست
صدر اعظم آلمان در آستانه نشست گروه هفت در شهر بایرن گفت: ‌حضور روسیه در گروه هفت هم اکنون قابل تصور نیست.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از تصمیم کنار گذاشتن روسیه از گروه جی هفت پیش از نشست‌ روزهای آتی دفاع کرد.
روسیه در پی الحاق شبه جزیره کریمه در مارس گذشته از نشست موسوم به جی هشت اخراج شد.

** ابتکار ۹۴/۳/۱۷
* خروج «استانی شدن» از سیاست‌های کلی انتخابات
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد مجلس مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی و شهرستانی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات مجلس خارج شده و به تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نرسید.
وی افزود: از جمله اشکالاتی که در انتخابات وجود دارد موضوع ورود قوای سه گانه، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابع آن‌ها در انتخابات‌ها است که در جلسه مجمع ممنوعیت ورود قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های تابع، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته بندی‌های سیاسی و جناحی انتخابات و جانبداری از داوطلبان تصویب شد.
* مصر، حماس را از فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود حذف کرد
دادگاه تجدید نظر منطقه «عابدین» در مصر حکم درج نام جنبش حماس فلسطین در لیست «سازمان‌های تروریستی» این کشور را که فوریه گذشته از سوی دادگاه امور فوریتی قاهره صادر شده بود، لغو کرد.

** قدس ۹۴/۳/۱۷
* عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان راهپیمایی مردم قم به مناسبت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ با بیان این مطلب افزود: متاسفانه باید عنوان کرد در سال‌های اخیر عزمی جدی برای تحقق اقتصاد مقاوتی در کشور وجود نداشته و هزینه‌های اجرایی کشور از سال ۹۰ تا به امروز دو برابر شده که این امر با موضوع اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.
* امضای پیمان راهبردی دفاعی ایران و سوریه
یک هفته نامه انگلیسی ادعا کرد: ایران و سوریه یک پیمان راهبردی برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های تسلیحاتی یکدیگر به امضا رسانده‌اند.
به گزارش عصر ایران، هفته نامه جین دیفنس چاپ لندن در این خبر جهت‌دار مدعی شد: بر اساس این پیمان، هر یک از دو کشور در صورت نیاز به مخفی کردن سلاح‌های طرف دیگر کمک خواهد کرد.

** قانون۹۴/۳/۱۷
* نقش ایران در مبارزه با داعش مهم است
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: خطر داعش بسیار جدی بوده و نقش ایران در مبارزه با این گروهک تروریستی مهم است.
یانکوویش گفت: متاسفانه وضعیت دو کشور سوریه و عراق بسیار پیچیده است و به طور حتم کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای شکست گروهک‌های تروریستی در منطقه و ایجاد ثبات و تمامیت ارضی این دو کشور بسیار مهم و حیاتی است.
* افتتاح ۴ فاز پارس جنوبی تا پایان سال
مهدی یوسفی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در نیمه نخست سال و فازهای ۱۷ و ۱۸ تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

** خراسان ۹۴/۳/۱۷
* تمایلات نژاد پرستانه آمریکایی‌ها
رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: ایالات متحده همچنان از فقدان مسئله رعایت حقوق مدنی رنج می‌برد.
جیمی کارتر افزود: جارو جنجال اخیر در باره سوء رفتار در قبال سیاه‌پوستان آمریکا در سیستم پلیس و قضایی آمریکا یاد آور این مسئله است که جنبش حقوق مدنی هنوز به رسمیت شناخته نشده است و بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز تمایلات نژاد پرستانه یا احساس برتری نسبت به رنگین پوست‌ها دارند.
* تنها در رؤیا می‌توان تصور کرد روسیه ناگهان به ناتو حمله کند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با غیر عاقلانه دانستن هر گونه نگرانی از احتمال حمله ناگهانی کشورش به ناتو اعلام کرد برخی کشورها به این نگرانی‌ها دامن می‌زنند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند.
به گزارش ایتارتاس پوتین گفت: «درباره نگرانی برخی کشورها از احتمال اقدامات تهاجمی روسیه باید بگویم این تفکری غیر عاقلانه است و تنها در رؤیا می‌توان تصور کرد روسیه ناگهان به ناتو حمله کند.»

** کلید ۹۴/۳/۱۷
* کشته شدن معروف‌ترین تک تیرانداز داعش
«ابراهیم الفهداوی» رئیس کمیته امنیتی شهرستان «الخالدیه» در استان الانبار عراق اعلام کرد:‌ معروف‌ترین تک تیرانداز گروه داعش در منطقه «جزیره الخالدیه» به دست نیروهای پلیس و عشایر شکار شد.

** شهروند ۹۴/۳/۱۷
* داود آرضایی دادستان سازمان امور مالیاتی بدون اعلام نام و محل وقو.ع جرم خبر داد: کشف ۹۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در یک موسسه مالیاتی.
* تعیین شوراهای انتخابات در نیمی از استان‌های کشور
عبدالله ناصری با اشاره به فعالیت‌های کمیته راهبردی اصلاح طلبان عنوان کرد: ۶ نفر از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو دایمی کمیته راهبردی هستند و برای این که خیال مخالفان اصلاحات راحت شود، باید بگویم هیچ تفرقه‌ای در این فرآیند وجود ندارد.
عضو کمیته راهبردی اصلاح طلبان با بیان اینکه آقای صوفی رئیس ستاد انتخاباتی آقای عارف هم در جلسات این کمیته حضور مستمر دارد، گفت: با توجه به این موضوع، میان ستاد عارف، شورای مشورتی و شورای هماهنگی در کمیته راهبردی کاملا وفاق وجود دارد و همه محوریت نهایی رئیس دولت اصلاحات را در این زمینه پذیرفته‌اند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قرآن و حدیث اساس دین است
حوزه/ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار مسئولان موسسه فرهنگی دارالحدیث با تاکید بر لزوم انتشار کتابهای حدیثی، اظهارداشت: اساس دین، قرآن و حدیث است و تلاش در این زمینه، تلاش برای حفظ و گسترش دین می باشد.
این مرجع تقلید قرآن و حدیث را منابع اصلی و اساسی تشکیل دهنده دین برشمرد وگفت: کسانی که در راه احیای این دو منبع دینی تلاش می کنند، صاحب اجر هستند. ایشان با تقدیر از فعالیتهای علمی این مرکزدر تصحیح کتاب کافی تصریح کرد: این نمونه کارها لازم است در مورد کتابهای دیگر حدیثی هم باید این تلاش انجام شود.

مقدمه احیای نام علما آشنایی با ‌آثار و تألیفات آنان است
رسا/ آیت‌الله جوادی آملی در دیدار اعضای هیأت محبان المعصومین(ع) و شورای مرقد علامه سعید العلمای بابل، محصول عمر علما را مؤلفات و آثار ایشان خواند و گفت: گرفتن همایش و سالگرد برای علما، نوعی احترام و ذکر خیر است؛ اما مهمتر از آن جمع‌آوری و نشر تألیفات، تقریرات و مناظرات علمی و فقهی ایشان است.
وی درادامه به روایت «العلما باقون ما بقی الدهر» اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در این روایت به شیعیان دستور داده‌اند که نام علما را احیا کنند و مقدمه زنده نگه داشتن یاد علما، آشنا شدن با شخصیت، اخلاق، ‌آثار و تألیفات ایشان است.

دولت یازدهم دولت محیط زیست است
ایرنا/ رییس جمهور، امروز یکشنبه در آیین دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست «رفع تحریم‌های ظالمانه» را موجب سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها از جمله محیط زیست عنوان کرد و گفت: حل مشکلات زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی، مستلزم استفاده متعادل از طبیعت، ارتقای فرهنگ و سرمایه گذاری واستفاده از فناوری است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه گفت: دولت یازدهم دولت محیط زیست است و اولین مصوبه این دولت برنامه احیای دریاچه ارومیه بود. وی بر لزوم اعتدال در بهره برداری از طبیعت تاکید کرد و گفت: بی تردید بهره برداری ناصحیح و حساب نشده از طبیعت ما را دچار مخاطره خواهد کرد.

آغاز صادرات نفت ایران به روسیه
مهر/ وزیر نفت اعلام کرد: روسیه از این هفته واردات نفت از ایران را آغاز خواهد کرد. نامدار زنگنه با اشاره به آغاز صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه در قبال خرید گندم، فولاد و برخی از تجهیزات، اعلام کرد: قزاقستان و بلاروس هم بر اساس توافق خرید نفت از ایران را انجام خواهند داد.

لاریجانی: رهبری صراط مستقیم انقلاب را تبیین کرد
مهر/ رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار داشت: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن نمود و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام(ره) را تضمین نماید، به درستی تبیین شد. دکتر لاریجانی ادامه داد: اصل‌الاصول آن همان اسلام ناب محمدی بود که در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه است و ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را به عینه در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می کنیم.

داعش: فروش محصولات ایرانی ممنوع است
فارس/ داعش در شهر الرمادی در حکم جدیدی به کسبه در این شهر دستور داده که نباید از این پس کالاهای تولید ایران را در مغازه‌هایشان به فروش برسانند.

احتمال اقدام نظامی غرب در لیبی
مهر/ اسپانیا از احتمال اقدام نظامی غرب علیه داعش در کشور لیبی خبر داد. «پدرو مورنس» درباره احتمال اقدام نظامی علیه گروه‌های تروریستی در لیبی گفت: ما به افغانستان رفتیم تا جلوی آمدن همه اینها (داعش) را به اینجا بگیریم، ما با همین هدف در عراق، مالی یا سومالی هستیم و هم اکنون ما آن (داعش) را در نزدیکی خود داریم. ممکن است لازم باشد کاری انجام داد.

تکذیب ادعای «سی.ان.ان» در مورد ایران
فارس/ «هایل داوود» وزیر اوقاف اردن اخبار منتشر شده درباره درخواست ایران از این کشور برای ساخت حسینیه و اختصاص سفرهای زیارتی به اردن را تکذیب کرد.

تاسیسات نفتی آرامکو هدف قرار گرفت
فارس/ شبکه المیادین خبر داد که ارتش و نیروهای مردمی یمن ۵ موشک به سوی تاسیسات شرکت نفتی آرامکو شلیک کردند. شرکت آرامکو به عنوان اصلی‌ترین کمپانی نفتی عربستان و غول اقتصادی این کشور دومین بار است که هدف قرار می گیرد.

بحران یمن از راه سیاسی قابل حل است
صدا و سیما/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی با انتقاد از جامعه جهانی به خاطر سکوت در برابر حملات عربستان به یمن گفت: ایران معتقد است که بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل خواهد شد.
بروجردی در ادامه با اشاره به اقدامات ایران در مبارزه اصولی و جدی با تروریسم، از عدم صداقت امریکا و برخی کشورها در این مبارزه انتقاد کرد.

حامیان تروریسم قربانیان این پدیده شوم خواهند بود
باشگاه خبرنگاران/ دکتر ظریف در گفت و گو با شبکه خبری روسیه ۲۴ در پاسخ به سوالی درمورد موضع ایران در مسایل عراق و سوریه گفت: در مورد تمام این مسایل مواضع منسجم داریم. باور ما این است که مردم کشورهای منطقه باید مسایل خود را حل کنند و معتقدیم که این مشکلات فقط راه حل سیاسی دارد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کسانی که امروز به تروریسم کمک می‌کنند فردا خودشان قربانی این پدیده شوم می‌شوند. مناقشات خاورمیانه باید بدون مداخله خارجی حل شود.

ریاض بیش از ایران برای منافع آمریکا مضر است
فارس/ روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست آمریکا در قبال عربستان با اشاره به سکوت واشنگتن در مقابل اقدامات تهاجمی عربستان در یمن نوشت: آمریکا به خاطر نفت، ارزش‌های خود را زیر پا گذاشته است.
این روزنامه آمریکایی به اظهارات «جان کری» اشاره کرد که گفته بود: «آمریکا نمی‌تواند وقتی منطقه بی‌ثبات شده است و افراد در امتداد خطوط و مرزهای بین‌المللی و کشورهای دیگر درگیر جنگ آشکار شده‌اند، کنار بایستد» نوشت، واشنگتن به طور مداوم چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد و این در حالی است که عربستان خطرناک‌ترین بازیگر است. در واقع ریاض بیش از ایران برای منافع آمریکا مضر است.

عبور عراق از بحران فعلی نیازمند وحدت ملی است
فارس/ معاون وزیر خارجه ایران در دیدار بایان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق گفت: عبور عراق از بحران جاری، صرفاً با وحدت ملی و به دور از درگیری‌های طایفه‌ای و با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های ملی و کمک کشورهای منطقه و سازمان ملل متحد امکان پذیر است.
امیرعبداللهیان در این ملاقات با اشاره به اهمیت فتوای مرجعیت دینی عراق در ایجاد تشکل‌های مردمی و بسیج عمومی علیه تروریسم تکفیری، بر ضرورت پایبندی تمام گروه‌های عراقی اعم از شیعه، سنی و کرد به قانون اساسی، حاکمیت این کشور تاکید کرد.

فراخوان داعش همزمان با سفر پاپ
باشگاه خبرنگاران/ همزمان با سفر پاپ فرانسیس به سارایوو، داعش گروههای تندرو را به انجام عملیات تروریستی در بالکان دعوت کرد.
این اولین بار نیست که داعش برای انجام عملیات تروریستی در بالکان فراخوان می‌دهد؛ اما همزمان شدن انتشار این فیلم با سفر "پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به پایتخت بوسنی بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgy39w.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما