سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 50129
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

عید فطر، روزی که خدا بر ملائک مباهات می کند

قم نيوز : قم نيوز: سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: خداوند متعال روز عید فطر ثواب‌های بزرگی را برای بندگان مومن خود درنظر گرفته است؛ خداوند نزد ملائکه به انسان‌هایی که در مساجد ویژگی‌های پروردگار خود را فریاد می‌زنند، مباهات می‌کند.
عید فطر، روزی که خدا بر ملائک مباهات می کند
عید فطر، روزی که خدا بر ملائک مباهات می کند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ماه مبارک رمضان منسوب به خداوند متعال است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال این ماه مبارک را آخرین ماه رمضان ما قرار ندهد و اگر هم نتوانستیم، سال آینده را درک کنیم ما را در گروه آمرزیده‌ها قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی و شکست در جهاد در راه خداوند متعال با یکدیگر برابر است، اضافه کرد: اگر فردی با خداوند متعال معامله کند در این معامله ضرری به او نمی‌رسد چرا که خداوند با روحیه مهربانی و رحمت با بندگان خود معامله می‌کند.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از بخشش گناهان بزرگ در روز عید فطر یاد کرد و گفت: خداوند متعال در این روز ثواب‌های بزرگی را برای بندگان مومن خود درنظر گرفته است؛ خداوند نزد ملائکه به انسان‌هایی که در مساجد ویژگی‌های پروردگار خود را فریاد می‌زنند، مباهات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند اهل کبریایی، رحمت، بزرگی و مغفرت نسبت به بندگان مومن خود بی‌توجه نخواهد بود، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم انبیای الهی از حرس،‌ غضب، شهوت و دنیا به خداوند متعال پناه برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه باید قدردان روز عید فطر باشیم، عنوان کرد: بر اساس روایات دینی باید در این روز بهترین لباس‌های خود را پوشیده و از بهترین عطرهای برای خود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعمال انسان در دنیا بر هم تاثیر دارد به همین علت برخی از اعمال خیر توسط اعمال نادرست از بین می‌رود و برخی از اعمال بد نیز توسط اعمال خوب از بین برود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه انسان باید پاداش عبادات خود را حفظ کند، اظهار کرد: افراد بسیاری در کنار حضرت محمد(ص) جنگیدند اما بعد از آن در مقابل پیروان اصلی اسلام قرار گرفتند و افرادی بسیاری نیز با حضرت علی علیه‌السلام بیعت کردند اما بعد از فوت پیامبر اسلام(ص) مقابل ایشان ایستادند.

وی از دور شدن برخی از جریان‌های سیاسی از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: برخی صادقانه به عرصه انقلاب وارد شدند اما صادقانه از آن خارج نشدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: برخی افراد به علت روبرو شدن با شبهات و مشکلات سیاسی دین را کنار زده‌اند، این افراد مرتد و گمراه شده‌اند و به امید خداوند متعال به دین باز می‌گردند چرا که در غیر این صورت همه اعمال خیر آنها از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه انسان نباید با کمک به نیازمندان منتی بر کسی داشته باشد، مطرح کرد: ریا و منت گذاشتن، نداشتن محبت نسبت به حضرت علی علیه‌السلام، بی‌احترامی به رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) از اعمالی است که کارهای خیر انسان را از بین می‌برد.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف زنان خوب شوهرداری و خانه‌داری کردن است اگر زن کانون خانواده را گرم نگه دارد ثواب و پاداش جهاد در راه خدا برای او نوشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوش رفتاری موجب تعالی و پیشرفت می‌شود، اضافه کرد: هر چند رکود بازار گاهی اجازه نمی‌دهد که صاحبان صنایع حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند اما برخی افراد بی‌انصاف نیز در این شرایط حقوق ناچیزی را به خانم‌ها پرداخت می‌کنند در حالی که بر اساس روایات دینی اگر فردی به کارگر خود ظلم کند بوی بهشت بر او حرام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه دولت باید برای صاحبان مشاغل برنامه مطلوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بالابردن میزان مالیات مشکل بودجه دولت را رفع می‌کند اما گران شدن کالاها، تعطیلی واحدها و بیکاری افراد را به دنبال دارد، ارزش افزوده و مالیات باید با واقع‌بینی برای واحدها درنظر گرفته شود تا صاحبان مشاغل بتوانند مالیات‌ها را بپردازند.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغل با افزایش اشتغال در حال رفع مشکلات فرهنگی کشور هستند به همین علت دولت باید از آنها حمایت کند؛ اگر کارفرمایی کارگران خود را بیکار کند ناهنجاری‌ها افزایش و در نتیجه هزینه‌های تحمیلی به دولت بیشتر می‌شود، وجود سه میلیون معتاد در کشور یک خطر بزرگ و نمونه‌ای از این ناهنجاری‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان سخنان خود از مشارکت مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، صدا و سیما و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در راستای برگزاری این سلسله نشست‌ها تقدیر کرد و گفت: باید از حضور مردم نیز تقدیر کنیم چرا که شکوه این نشست‌ها به برکت حضور پرشور مردم است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgyq9n.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما