يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 22139

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت قم گفت: واکسیناسیون فلج اطفال ویژه نوزادان و کودکان زیر شش سال اتباع خارجی در قم آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در قم
به گزارش قم نیوز، ˈباقر محمودیˈ افزود: واکسیناسیون فلج اطفال با هدف ریشه کنی این بیماری درکشور به صورت قطره خوراکی و رایگان و هر ساله طی دو نوبت به فاصله یک ماه توزیع می شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست این واکسیناسیون ۳۰ فروردین ماه جاری تا دوم اردیبهشت و مرحله دوم نیز از سوم تا هفتم خردادماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون فلج اطفال به صورت فعال و غیرفعال انجام می شود، بیان کرد: در مرحله فعال افراد در قالب ۱۷ تیم به مناطقی که محل تجمع اتباع است به ویژه در شهر قائم، جمکران، شهرک لبن و اطراف کوره خانه ها مراجعه و تمام افراد هدف را چه ایرانی و چه اتباع خارجی واکسینه می کنند.

محمودی افزود: در مرحله غیرفعال نیز از طریق اطلاع رسانی که در شهر صورت می گیرد، اتباع زیر شش سال به مراکز بهداشتی و درمانی برای واکسیناسیون مراجعه می نمایند.

وی با بیان اینکه طی ۱۳ سال گذشته حتی یک مورد مثبت فلج اطفال در کشور میان اتباع خارجی گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر ایران در مرحله حذف این بیماری و به دنبال کسب گواهی حذف بیماری فلج اطفال از سازمان جهانی بهداشت است.

وی به مهمترین تهدید بیماری فلج اطفال اشاره کرد و گفت: بیماری فلج اطفال در کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت بومی وجود دارد و با توجه به همسایگی این دو کشور با ایران، اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور با جدیت انجام می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت قم با اشاره به اینکه پارسال ۱۷ هزار نفر در قم تحت واکسیناسیون فلج اطفال قرار گرفتند، پیش بینی کرد: امسال نیز همین تعداد افراد واکسینه شوند.

فلج اطفال (poliomyelitis)، نوعی بیماری حاد ویروسی می باشد که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyq9x.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما