دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 29169
مدیرکل جهاد کشاورزی قم:

۱۸۰۰ تن مرغ در سردخانه‌های قم ویژه عید نوروز ذخیره شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ تن مرغ در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود که این میزان ذخیره همزمان با ایام نوروز در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.
۱۸۰۰ تن مرغ در سردخانه‌های قم ویژه عید نوروز ذخیره شده است
به گزارش قم نیوز،محمدرضا طلایی با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: این مرکز از ماه‌ها قبل با خرید و نگهداری میوه و مرغ شب عید هم استانی‌ها تلاش خود را برای تنظیم بازار و عرضه مایحتاج عمومی به کار گرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به خرید سیب و پرتقال شب عید افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ تن سیب و ۱۳۰۰ تن پرتغال برای نوروز خریداری شده که در زمان مقرر این میزان میوه وارد بازار عرضه می‌شود که این کار برای جلوگیری از افزایش قیمت در شب عید و تامین میوه شب عید در نظر گرفته شده‌است.

وی با اشاره به ذخیره مرغ ویژه نوروز تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ تن مرغ در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود که این میزان ذخیره همزمان با ایام نوروز در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

طلایی با اشاره به وظایف جهاد کشاورزی بیان کرد: تامین آذوقه عموم مردم از مهم‌ترین وظایف جهاد کشاورزی است، اما باید در نظر داشت که ما در حال حاضر در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم و در این راستا باید با استفاده از الگوی بهینه سازی کشت و مصرف آب مشکل کشاورزی را برطرف کنیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تلاش برای رفع مشکل مردم در زمینه تامین مرغ و تخم‌مرغ عنوان کرد: ما در شرایطی به سر می‌بریم که در زمینه خرید مرغ و تخم مرغ تضمینی به رشد مطلوبی رسیده‌ایم و این کار در حال حاضر با کمترین نوسان در استان انجام می‌شود.

وی گفت: قم در زمینهٔ گوشت و تخم‌مرغ رتبه مطلوبی کسب کرده به گونه‌ای که هفت درصد تخم‌مرغ، چهار درصد گوشت، یک چهاردهم شیر و یک و دودهم گوشت سفید کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgyq9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما