چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 46449
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان بهسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س):

اطراف بيت النور قم بهسازي مي شود

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در سال آينده به دنبال بهسازي اطراف بيت النور هستيم و اين مكان مقدس با توجه به زائر پذيري بايد مورد توجه خاص قرار گيرد.
اطراف بيت النور قم بهسازي مي شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به طرح ایجاد پارک محلی در اطراف مساجد شهر قم، گفت: بحث تملک فضای سبز کنار مساجد را در شهر قم پیشنهاد شده تا پارک محلی در کنار مساجد ایجاد شود با این کار هم فضای سبز در اختیار مساجد است و هم مطلوبیت فضایی مساجد بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: احیای بافت تاریخی شهر قم نیاز به عزم ملی دارد و باید دستگاه‌های اجرایی استان همچون اداره برق، آب و میراث فرهنگی با شهرداری قم همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهسازی بافت تاریخی پیش از این در بازار تاریخی گذرخان انجام شده، احیای بافت تاریخی شهر قم نیاز به همکاری بیشتر شهروندان هم دارد.

خاکی افزود: آب انبار لپ چال تمام عناصر تاریخی را دارا است، اما رها شده بود، بهسازی این آب انبار یکی از پروژه‌های ریزمقیاس شهرداری قم در بافت تاریخی بود، همین پروژه‌های ریزمقیاس در مجموع یک پروژه کلی را ایجاد می‌کنند و این پروژه‌ها موجب ترغیب شهروندان می‌شود که خانه‌های تاریخی را رها نکنند، به عنوان مثال شهروندان از ایجاد رستوران در خانه تاریخی یزدان پناه استقبال کردند.

وی ادامه داد: در زمینه خانه‌های تاریخی با اداره میراث فرهنگی هماهنگی صورت گرفته و این اداره در پروژه گذرخان با شهرداری همکاری کرد، بهسازی بافت فرسوده شهر قم یک کار همه جانبه است و باید دستگاه‌های مختلف در این مساله ورود کنند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به مکان تاریخی بیت النور، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در زمان حضور خود در شهر قم در این مکان عبادت کردند، در سال آینده به دنبال بهسازی اطراف بیت النور هستیم.

خاکی ادامه داد: تیمچه شهر قم یکی از شاهکارهای معماری در این شهر است که بسیاری از شهروندان از این مکان بی اطلاع هستند، باید چنین مکان‌هایی به شهروندان معرفی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های بدنه سازی خیابان‌های ارم، هدف و شهدا، ساماندهی امامزاده شاه حمزه و فاز دوم چهل اختران در برنامه سال آینده این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgyt9t.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما