دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 44469
افتتاح بیمارستان به زودی در قم

خبر خوش وزیر بهداشت به مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورا ی اسلامی از وعده وزیر بهداشت برای افتتاح دو پروژه درمانی در قم خبر داد.
خبر خوش وزیر بهداشت به مردم قم
به گزارش قم نیوز،یکی از وعده هایی که سالهاست به مردم منطقه نیروگاه قم داده می شود، وعده اتمام بیمارستان شهدای نیروگاه است که با توجه به جمعیت مردم در این منطقه نیاز ضروری به حساب می اید،بیمارستان شهدای نیروگاه یکی از پروژه هایی درمانی در قم است که مردم این منطقه سالهاست چشم انتظار افتتاح آن هستند. بارها مسئولین استانی و کشوری وعده افتتاح بیمارستان شهدای نیروگاه را می دهند.

همچنین یکی دیگر از پروژه های درمانی در قم بیمارستان فرقانی در محله شهید دل آذر قم است ۱۴ سال از آغاز عملیات ساخت بیمارستان فرقانی می گذرد، اما به دلایل گوناگون پیشرفت آن با کندی انجام شد که در سال ۹۳ با پیگیری های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم، پیمانکار با انعقاد قرارداد به روز شده کارش را آغاز کرد و در حال حاضر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با ۳۵۰ تخت در ۹ طبقه به متراژ ۲۴ هزار مترمربع در حال ساخت است.

پروژه بیمارستان فرقانی نیزسالهاست اسیر وعده های مسئولین استانی و کشوری شده است، تا جایی که پایان این دو پروژه مهم از اصلی ترین خواسته ای مردم قم است.

بعد از وعده وعید هایی که بیش از۱۰ سال است به مردم قم داده می شود روز گذشته احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خبر خوشی از قول وزیر بهداشت به مردم قم داد.

در این خصوص احمد امیرآبادی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های فرقانی و نیروگاه اظهار کرد: احداث این دو بیمارستان پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد، اخیراً هم نامه‌ای به وزیر بهداشت در خصوص وضعیت بیمارستان‌های فرقانی و نیروگاه نوشتم.


وی ادامه داد: در نامه به وزیر بهداشت از او درخواست کردم که به گونه‌ای اعتبارات به پروژه‌های احداث این بیمارستان‌ها اختصاص پیدا کند که این دو بیمارستان تا پایان سال ۹۵ به مرحله بهره برداری برسند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در پاسخ به این نامه دستور داده است که پروژه بیمارستان فرقانی تا هفته وحدت و پروژه بیمارستان نیروگاه تا پایان سال ۹۵ افتتاح شود.

با توجه به پاسخ وزیر بهداشت به درخواست نماینده قم در خصوص افتتاح دو بیمارستان شهدای نیروگاه و فرقانی امید می رود که این وعده عملی شود زیرا قم شاه راه مواصلاتی ۱۷ استان است اما ظرفیت های بیمارستانی و درمانی در قم نمی تواند پاسخگوی این نقش حساس باشد و اگر حادثه ای رخ دهد با این امکانات کم بیمارستانی در قم تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.

خاطر نشان می شود بیمارستان فرقانی در زمینی با زیربنای ۲۴ هزار متر مربع و در ۹ طبقه در حال احداث است ،اورژانس، جراحی، آی سی یو(مراقبت های ویژه)، ان آی سی یو(مراقبت های ویژه نوزادان)، جراحی زنان، داخلی زنان، جراحی مردان، داخلی مردان، اطفال و بخش های جانبی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و فضاهای پشتیبان مورد نیاز یک بیمارستان، از جمله بخش های بیمارستان فرقانی است.

همچنین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی۱۱۰ تختخوابی نیروگاه قم هفت طبقه به متراژ ۱۵ هزار و ۱۳۴ مترمربع درحال ساخت است.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgyt9t.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما