چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 36459
مدیرکل هواشناسی قم:

وضعیت بارندگی استان قم نسبت به سال گذشته بهبود یافته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هوا‌شناسی استان قم با اشاره به اینکه از نظر بارندگی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته‌ایم گفت: در استان قم مسئله خشکسالی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.
وضعیت بارندگی استان قم نسبت به سال گذشته بهبود یافته است
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اقلیم و آب و هوای استان قم اظهار داشت: سال گذشته در قم شاهد افزایش دما بوده‌ایم و این روند امسال هم ادامه داشته است.

مدیرکل هوا‌شناسی استان قم با بیان اینکه در بحث بارش در سال‌های اخیر به‌ویژه ۷ سال گذشته کاهش بارندگی را داشته‌ایم افزود: بارش ما هر سال از میانگین کمتر بوده و سال گذشته ۱۰۸.۴ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مقایسه‌ای میان امسال، سال گذشته و دوره بلند‌مدت داشته‌ایم افزود: دی ماه امسال تنها شاهد ۳ میلیمتر بارندگی در قم بوده‌ایم که بسیار پایین است.

زارع با اشاره به وضعیت تغییر اقلیم در جهان گفت: بر این اساس زمستان به فصل پاییز و بهار تقسیم شده و زمستان گرمتری داریم.

مدیرکل هوا‌شناسی استان قم با اشاره به اینکه از نظر بارندگی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته‌ایم افزود: در استان قم مسئله خشکسالی نیز از مسائل دیگری است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به مشکل گردوخاک در استان قم خاطر نشان کرد: تعداد روزهای همراه با گردو خاک برای بلند مدت در استان قم ۵ تا ده روز بوده است اما در نه ماه امسال حدود ۶۵ روز در قم گرد و خاک داشته‌ایم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgyt9w.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما