شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : 26739

همایش سبک زندگی قرآنی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همایش سبک زندگی قرآنی با حضور آیت‌ الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.
همایش سبک زندگی قرآنی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایش سبک زندگی قرآنی به منظور تشریح اقدامات و فعالیت‌های شهرداری قم در ماه مبارک رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری امروز در سالن همایش‌های ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه علمیه‌های کشور، محمد دلبری شهردار قم، ولی‌الله بیاتی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم، مهدی ابوالحسنی مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه استان قم به همراه جمعی از معاونان شهرداری حضور داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم در سخنانی گفتمان‌سازی با فرهنگ قرآنی را هدف این همایش دانست و گفت: تقدیر و تشکر از فعالان عرصه قرآنی در ماه رمضان باید جدی گرفته شود، زیرا پرسنل شهرداری بدون هیچ چشم‌داشتی کارهای مثبتی در این زمینه انجام داده‌اند که امیدواریم مستمر باشد.

رضا پوریافربا بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سبک زندگی تصریح کرد: در این راستا اقدامات مطلوبی به خصوص در زمینه ترویج معارف قرآنی انجام گرفته که امیدواریم استمرار پیدا کند زیرا نتایج آن امروزه به خوبی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه برنامه‌های فرهنگی اقدامات مختلفی انجام داده است، فرهنگ‌سازی در جامعه را وابسته به فرهنگ‌سازی سازمانی دانست و بیان کرد: اگر در این راستا اقدامات مطلوبی انجام گیرد فرهنگ شهروندی اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر باید نگرش، بینش و رفتار افراد را تغییر دهیم و با تعریف شاخص‌ها و ارزش‌ها به صورت مستمر نتایج مطلوبی را شاهد خواهیم بود. اگر کارگروه تعاملی میان شهرداری و حوزه‌های علمیه تشکیل شود می‌توانیم در زمینه الگوسازی فرهنگی گام‌های بزرگی را برداریم.

مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی بخش مهمی از تمدن نوین‌سازی کشورهای اسلامی است، بیان کرد: اهمیت سبک زندگی همانند اهمیت تنگه احد در دوران پیامبر اسلام (ص) است.

وی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی تاکیدهای بسیاری به علم و استفاده از عالمان دارد و معنای سبک زندگی اسلامی خالص کردن اعمال برای خداوند است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری قم باید تعاملات خود را با حوزه‌های علمیه بیشتر کرده تا بتواند از ظرفیت آن‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyu9x.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما