> افتتاح 200 میلیارد تومان پروژه با مشارکت دفتر رهبری بودجه‌های سفر رهبری سبب افزایش انگیزه شهرداری شده است | قم نیوز
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46359
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم مطرح کرد:

افتتاح 200 میلیارد تومان پروژه با مشارکت دفتر رهبری / بودجه‌های سفر رهبری سبب افزایش انگیزه شهرداری شده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به اینکه طرح‌های سفر رهبر انقلاب اسلامی برای سال جاری آغاز شده است، گفت: با احتساب پروژه‌های سال جدید فردا نزدیک به 200 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها اثرات مثبتی در روند توسعه شهر قم داشته است.
افتتاح 200 میلیارد تومان پروژه با مشارکت دفتر رهبری / بودجه‌های سفر رهبری سبب افزایش انگیزه شهرداری شده است
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان‌نژاد امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه نور با بیان اینکه طرح‌های سال ۹۴ و بخشی از طرح‌های سال جاری سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم فردا افتتاح می‌شود، اظهار کرد: بیشتر این طرح‌ها جنبه عمومی دارد و در حوزه‌های امنیت، خدمات، محرومیت‌زدایی و رفاه زائران تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های زیربنایی شهری توسط سازمان‌های مختلف شهرداری دنبال می‌شود، اضافه کرد: به برکت سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم بیش از ۷۰۰ طرح تعریف شده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های سال ۹۴ نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات رهبری و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اختصاص داده شده و برای پروژه‌های امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات رهبری و ۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر پروژه‌های مختلف شهری با مشارکت دفتر رهبر انقلاب اسلامی تعریف شده است، تصریح کرد: در مراسم فردا پروژه‌های مختلف با هزینه‌ای بالغ ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

سقائیان‌نژاد از اجرای طرح‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم یاد کرد و گفت: مراسم فردا فقط به طرح‌های شهرداری اختصاص دارد که بیش از ۵۰ طرح مختلف به بهره‌برداری می‌رسد و یکی از آنها افتتاح ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و خرید نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های سفر رهبر انقلاب برای سال جاری آغاز شده است، افزود: با احتساب پروژه‌های سال جدید فردا نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها اثرات مثبتی در روند توسعه شهر قم داشته است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه ایمنی شهری ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی به تجهیزات مورد نیاز مجهز می‌شوند و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم به ۲۲ مورد می‌رسد و با این دستاورد می‌توانیم ایمنی‌سازی شهری را بر اساس استانداردها رقم بزنیم.

وی از مباحث زیست محیطی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های پروژه‌های سفر رهبری نام برد و گفت: ‌۲۴ بوستان فردا افتتاح می‌شود، هر چند برخی از این بوستان‌ها به علت فصل سرما گل‌آرایی نشده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه بیشتر پروژه‌های سفر رهبری به قم در مناطق محروم شهر دنبال شده است، تصریح کرد: برخی از زائران با برپایی چادرهای مسافرتی در نقاط نامناسب مشکلاتی را برای شهر ایجاد می کنند به همین علت دو بوستان فدک و غدیر را به کمپینگ زائر اختصاص داده و در این بوستان‌ها تجهیزات مورد نیاز را فراهم آورده‌ایم که با اقدامات انجام شده بوستان غدیر ۲۰ هزار نفر و بوستان فدک هشت هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر قم انجام شده است، عنوان کرد: اعتبارات سفر رهبری توانسته انگیزه مطلوبی برای شهرداری باشد. ۱۲ میلیارد تومان قیر خریداری شده و منتظر پایداری وضعیت جوی هستیم تا در نیمه دوم اسفندماه آسفالت معابر را ادامه دهیم.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: ورودی‌های شهر ورود ریزگردها را به دنبال دارند به همین علت بخشی از این ورودی‌ها را در محدوده شهری تعریف کرده تا بتوانیم مشکلات آنها را رفع کنیم و به آنها شکل شهری دهیم.

وی از خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت دفتر رهبری یاد کرد و ادامه داد: طرح‌های خیابان آذر و چهارمردان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است؛ در طرح دروازه ری نیز ۴۰۰ پلاک باید تملک شود که برای این پلاک‌ها سه فاز تعریف شده و اکنون فاز نخست به پایان رسیده است.

سقائیان‌نژاد از چهل اختران به عنوان یکی از نقاط زائرپذیر شهر قم نام برد و گفت: طرح ساماندهی چهل اختران نیازمند تملک ۳۹۲ پلاک است و تاکنون یک چهارم این پلاک‌ها آزادسازی شده است.

شهردار قم با بیان اینکه پروژه‌های سفر رهبری به قم نگاه ویژه‌ای به بافت فرسوده و سرویس دهی عمومی دارد، تصریح کرد: خیابان کارگر نزدیک به ۱۸ سال است که در یک منطقه محروم رها شده اما با استفاده از اعتبارات دفتر رهبری کارهای لازم دنبال شده و تا پایان امسال به مردم تحویل داده شود.

وی به تکمیل خیابان نیمه‌تمام شهید فهمیده تا پایان سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر رهبری و پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری اختصاص داده شده است تا پروژه هشت میلیارد تومانی اطراف مسجد چهار مردان به نتیجه برسد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه برای آغاز طرح سه راه سجادیه نیز بودجه لازم اختصاص داده شده است، عنوان کرد: پروژه‌های یاد شده به صورت مطلوبی اهداف مورد نظر رهبری در شهر قم را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با مراجعات دستگاه‌های اجرایی به دفتر رهبر انقلاب اسلامی پروژه‌های جدید برای سال آینده تصویب شده است، اظهار کرد: اقتضائات قم به میزانی وسیع است که کارهای انجام شده همانند شمعی در مقابل خورشید است اما پروژه‌های شهری که مشکلات ترافیکی را به دنبال داشته تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی انجام شده است تا مراسم افتتاحیه پروژه‌ها به شیوه مطلوب برگزار شود هر چند اکنون برخی پروژه‌ها زیر بار ترافیک رفته اما مراسم افتتاحیه نداشته که روگذر تقاطع غیر هم‌سطح شهدای ۱۵ خرداد یکی از این پروژه است که زیرگذر آن تا پایان سال به تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم بلوار مرجعیت یا آیت‌الله بروجردی تا پایان سال و فاز سوم آن تا خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد، تصریح کرد: پروژه محمود نژاد، بلوار جمهوری تا زیرگذر بسیج با عنوان شهدای مدافع حرم تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ روگذر پروژه مقداد نیز در اختیار مردم قرار گرفته و زیرگذر و لوپ‌های کندرو آن تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم یادآور شد: پروژه میدان امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان می‌تواند بازار تجاری مطلوبی برای زائران باشد؛ فاز سوم بلوار زائر و احداث رمپ و لوپ تونل غدیر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که در کاهش ترافیک سطح تاثیر قابل توجهی دارد.

وی از تکمیل بلوار شهید کریمی با هشت میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال یاد کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۴ پروژه عمرانی در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

سقائیان‌نژاد بهره‌برداری از بلوارهای دانش، فردوسی، ساختمان شهرداری منطقه پنج، خیابان‌های انارستان و حکمت را از دیگر دستاوردهای شهرداری برشمرد و ادامه داد: کارهای جدید در راستای توسعه توریسم به صورت ویژه دنبال می‌شود. در حوزه پروژه‌های تفریحی قرارداد احداث بزرگترین آکواریوم کشور در قم به پایان رسیده است و این پروژه از سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باغ پرندگان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در بلوار شهید آوینی اجرا می‌شود، گفت: باغ گل‌ها نیز طی سال آینده احداث می‌شود. فاز اول و دوم تله‌کابین در بوستان علوی نیز به پایان رسیده و سال آینده عملیات اجرایی آن دنبال می‌شود.

شهردار قم اضافه کرد: دستگاه زباله‌سوزی که بتواند انرژی پسماند را به انرژی الکتریکی تبدیل کند با سرمایه‌گذاری خارجی در سال آینده به اجرا می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۱۴ مرکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی در مناطق هشت گانه سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: از ۱۵ یا ۱۷ فروردین در هر کدام از مناطق یک مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پنج قطعه زمین به منظور اجرای پروژه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح شهر به سپاه و بسیج داده شده است، عنوان کرد: دو مورد از این پروژه‌ها شروع شده است؛ در منطقه ۶ نیز قطعه زمینی به کمیته امداد امام خمینی داده شده است.

وی با اشاره به اینک در هر منطقه شهری سه زمین روباز برای اوقات فراغت جوانان پیش‌بینی شده است، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های اوقات فراغت، فرهنگی و افزایش زمان حضور زائران تاثیرگذار است هر چند کارهای انجام شده نسبت به شان قم کم است، اما تلاش‌های لازم دنبال می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgyw9t.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما