شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 41309
منبع : خبرگزاری مهر
با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

اولین موزه علوم زمین در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی با حضور معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اولین موزه علوم زمین، موزه یاقوت کویر در قم افتتاح شد.
اولین موزه علوم زمین در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه اولین موزه علوم زمین، موزه یاقوت کویر  همزمان با هفته دولت در منطقه نیروگاه قم افتتاح شد.

در این مراسم معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

وجود هزار قطعه کانی در اولین موزه علوم زمین در قم

مدیر عامل شرکت مهندسی روبیسه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موزه علوم زمین اولین موزه در کشور است که هزار قطعه کانی از ۶۵ نوع کانی در دنیا را در بردارد.

محمد فراهانی تصریح کرد: از مجموعه موزه، ۸۰ درصد کانی‌ها ایرانی بوده و ۲۰ درصد دیگر از کشورهایی همچون مکزیک، اسپانیا، روسیه، آلمان و برزیل خریداری شده است.

وی ابراز داشت: برخی نمونه‌های موزه حتی در دنیا نیز نمونه دیگری ندارند.

فراهانی افزود: بازدید از موزه برای تمامی علاقمندان آزاد است و ما از کشورهای خارجی نیز علاقمند برای بازدید داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت مهندسی روبیسه بیان کرد: در تلاش هستیم با استفاده ازظرفیت استان قم با توجه به دارا بودن معادن معادن سنگ‌های زینتی و قیمتی، قطب اول تولید سنگ‌های قیمتی شود.

موزه علوم زمین در نیروگاه، میدان شهید امینی بیات، بلوار شاهد، کوچه ۹، پلاک ۱۶ واقع است و علاقمندان می‌توانند رایگان، برای بازدید از این موزه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ مراجعه کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyw9t.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما