سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 44289
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌‌الله مکارم شیرازی:

تکفیری‌ها برای شیعه‌ستیزی دروغ‌پردازی می‌کنند/ همایش خطر جریان‌های تکفیری تاثیر گسترده‌ای داشت

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: تکفیری‌ها شیعه‌ستیزی و دشمنی با شیعیان را در دستور کار دارند و حتی در این زمینه به دروغ‌پردازی نیز می‌پردازند و در برخی موارد تحریف قرآن را به شیعیان نسبت می‌دهند.
تکفیری‌ها برای شیعه‌ستیزی دروغ‌پردازی می‌کنند/ همایش خطر جریان‌های تکفیری تاثیر گسترده‌ای داشت
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس و برخی از نمایندگان مجلس مشورتی اندونزی با اشاره به اهمیت آگاهی نسبت به تهدید خطر تکفیری‌ها اظهار کرد: نباید از کنار خطر تکفیری‌ها آسان عبور کرد البته بیشتر مسلمانان در اندونزی با در پیش گرفتن مسیر اعتدال شامل این امر نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقاتی در زمینه منشأ تکفیری‌ها صورت گرفته و براساس مستندات موجود، آنها به وهابیت عربستان سعودی باز می‌گردند، بنابراین برای مبارزه با آنها باید متحد باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری همایش خطر جریان‌های تکفیری و دستاوردهای آن گفت: این همایش زمینه‌ای برای حضور،‌ تبادل‌نظر و نزدیکی علمای کشورهای مختلف فراهم می‌کند، به طوری که طی دو سال برگزاری این همایش علمای شرکت‌کننده بیان کردند تکفیری‌ها از مذاهب اسلامی محسوب نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی باید هوشیار و بیدار باشیم، گفت: تبلیغاتی در زمینه وهابیت تکفیری انجام می‌شود، بنابراین لازم است جلوی نفوذ اینگونه تبلیغات گرفته شود تا شاهد حضور این گروه‌ها در مناطق اسلامی نباشیم و آرامش موجود در کشورهای مختلف از جمله اندونزی از دست نرود.

آیت‌‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ تکفیری‌ها شیعه‌ستیزی و دشمنی با شیعیان را در دستور کار دارند و حتی در این زمینه به دروغ‌پردازی می‌پردازند و در برخی موارد تحریف قرآن را به شیعیان نسبت می‌دهند ولی شما از نزدیک می‌توانید حقیقت این امر را مشاهده کنید، باید به این نکته توجه داشت براساس جنایات تکفیری‌ها، شیعیان مبارزه با آنها را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ نامه‌ای به رئیس مجلس العلمای اندونزی به وسیله‌ نماینده‌ای ارسال کردیم ولی ابتدا نپذیرفت در حالی که رئیس الازهر و پاپ به نامه پاسخ داده بودند.

استاد حوزه علمیه قم گفت:‌ شناخت صحیح سبب شفاف‌سازی امور می‌شود، دروغ‌پردازی‌های دشمن با این دیدارها، بازدیدها و ملاقات‌ها از نزدیک آشکار می‌شود، زیرا به اندازه‌ای آنها دروغ گفته‌اند که بسیاری از افرادی که آمده‌اند بیان می‌کنند، این ایران با ایرانی که برای آنها در رسانه‌ها تبلیغ کردند، تفاوت دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyx9t.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما