دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 14390
منبع : قم نیوز

بومی زدایی، سیاست ریاست دانشگاه صنعتی قم!

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که مجموعه دستگاه‌های اداری استان به استخدام و به کارگیری نیروهای بومی و تعیین وضعیت و ارتقاء‌ نیروهای بومی موجود همت ورزیده‌اند، دانشگاه صنعتی قم این روزها در کار بی‌کار کردن معدود نیروهای بومی خود است.
بومی زدایی، سیاست ریاست دانشگاه صنعتی قم!
به گزارش قم نیوز، هنوز مهر امضاء تشکیل دانشگاه صنعتی قم خشک نشده بود که تلاش‌ها برای تقویت این حلقه مفقوده در آموزش عالی قم به صورت همه جانبه شروع شد.

از مهمترین مشکلات تشکیل یک دانشگاه فنی در قم، مشغول بودن اساتید و نیروهای تخصصی در خارج از قم بود که با همت رییس وقت دانشگاه، تعدادی از اساتید برجسته همچون دکتر خوشنویسان به همکاری دعوت شدند و سطح علمی بالایی برای این دانشگاه تازه تاسیس رقم زدند.

از همان زمان تعدادی نیروی اداری نیز از سطح استان قم برای این دانشگاه جذب گردیدند و در چند سال ریاست رییس و موسس دانشگاه، تجربه خوبی اندوختند اما متاسفانه وضعیت فعلی این دانشگاه، به جایی رسیده است که دیگر کم کم از حالت دانشگاه صنعتی قم در حال خارج شدن است و تبدیل به دانشگاه صنعتی استان های دیگر شده است!

اغلب اساتید همکار که از برجستگان رشته خود به شمار می رفتند، با دانشگاه قطع همکاری کرده اند و سرپرست فعلی دانشگاه در حال قطع همکاری با معدود نیروهای بومی باقیمانده است.

در جدیدترین اقدام، سرپرست دانشگاه ۸ نفر از نیروهای بومی خود را که هر یک سابقه ۵ ساله یا ۴ ساله دارند، در حالی خاتمه خدمت می دهد که تعدادی نیروی غیر بومی از یکی از استان ها در دانشگاه که اتفاقا با استان محل زندگی سرپرست دانشگاه یکی است، در حال فزونی گرفتن است و همچنین در شیوه و مبلغ پرداختی حقوق برخی دیگر، پرسش های اساسی وجود دارد.

قطع همکاری نیروهای بومی بدون پشتوانه و آشنای اداری در حالی است که چندین نیروی بومی که دارای آشنایان خوبی در برخی دستگاه‌های اداری هستند، با حقوق های بالا در این دانشگاه در یکی دو سال اخیر مشغول به کار شده اند که لیست ایشان و رابطه سببی یا نسبی آنها با مدیران برخی دستگاه ها کاملا مشخص و شفاف در کنار مدارک دیگر موجود است.

این تنها یک برگ از پرونده عملکرد سرپرست دانشگاه صنعتی قم، دکتر مشکات است. برگ های دیگر این پرونده آن چنان است که برای ورق زدن آنها باید چندین مطلب نوشت. امیدواریم مجموعه اداری استان به ویژه هیات امنای این دانشگاه قبل از اینکه دیر شود، نسبت به عزل سرپرست فعلی و قرار نهادن یک سرپرست جدید اقدام کنند زیرا باز کردن پرونده عملکرد دکتر مشکات، به صلاح آموزش عالی استان قم نیست.

* در صورت هرگونه نیاز به مدارک، دستگاه های نظارتی می توانند با قم نیوز تماس بگیرند تا مدارک این مطلب به همراه تعدادی مدارک دیگر در اختیار ایشان قرار گیرد.

انتهای پیام /۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgzw9q.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شایسته
قم نیوز گرامی لطفا نامه 330 امضای ما دانشجویان را هم نمایش بدهید.
عادلی
تعجب کردم بعد از این همه میگم میگم این مطالب ساده و روتین رو نوشتید! چرا تسامح می کنید روشنگری کنید لطفا
روحانی
4 تیر امتحانات شروع میشه بیایید با دانشجوها مصاحبه کنید تا بگیم چه خبره!
غلام
امیدورام قابلیت استناد داشته باشید.
مرزبان
خدا رو شکر یکی به این دانشگاه توجه کرد! امیدواریم شما به عنوان رسانه متعهد پیگیر حقوق ما باشید.
این همه رهبری فریاد زدند که سیاه نمایی نکنید تا حکمی ثابت نشده کسی رو محکوم نکنید شما ها کسی رو محکوم می کنید که اصلا نمی شناسیدش.
سوال : این مدارک قبل از اینکه بدسن شما برسه برای همه ی ارگان های نطارتی و حتی دفاتر مراجع عظام رفته و در عرض این چند ماه چندین دفعه مورد بازرسی و ... قرار گرفته چرا اثبات نشده ؟
این مدارک از روی ناچاری . درماندگی و برای آبروریزی یک مومن به شما داده شده ، شما را به ترس از خدا دعوت می کنم حداقل آزادگی داشته باشید و از مشکات دفاعیه بخواهید.
در ضمن لطفا در مورد ریاست قبلی از دانشجویان تحقیق کنید.
یادمان باشد همه در پیشگاه خدا مسئولیم
کافه رسانه
واقعا خاک بر سرتون که جرأت گذاشتن نظر من رو ندارید. قم نیوز محافظه کاره و فقط به فکر منافع خودشه. خاک بر سر همتون ایشالا
افشا کننده ی خائنین
ويل للمنافقين .. وويل للمكذبن .. قم نیوز بهتر است قبل از نشر اکاذیب که جزء سیئات و گناهان کبیره است و تخریب دیگران خوب تحقیق کند و با رعایت انصاف و عدالت همه نظرات را بی دخل و تصرف و حذف و اضافه منعکس نماید نه اینکه با جبهه گیری به نفع دروغگویان و منافقین که به زور می خواهند دیگران را نردبان ترقی خود کنند و با تخریب دیگران از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند سعی در تشویش اذهان عمومی نماید و اینگونه به متعصبین و نهروانیان و خوارج روز اجازه عرض اندام بدهد ... صد البته بزودی مشت دروغگویان باز خواهد شد...
بترسید از خداوند ای یاوه گویان اسیر نفس ای ذلیلان نفس که برای چندصباح عمر کوتاه خود حاضر به انجام هرکاری هستید و بر طبق نص صریح قرآن کریم حتی با ریختن آّبروی مومنین سعی در موجه جلوه دادن خود می کنید بس است این همه ریاکاری و سیاکاری و دروغ و نیرنگ و خدعه و مکر
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾
شما متظاهران سعی کنید که به توصیه مقام معظم رهبری گوش کنید که فرمودند از سیاه نمایی دیگران بپرهیزید...

«ز کوی میکده دوشش به دوش می‌بردند
امام شهر که سجاده می‌کشید به دوش

دلا! دلالت خیرت کنم به راه نجات
مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش»