چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 26900
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

نظارت ها بر شهرداری قم بیشتر شده است

قم نيوز : سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در این دوره از فعالیت شورای شهر، بعد نظارتی آن بر شهرداری قم تقویت شده است.
نظارت ها بر شهرداری قم بیشتر شده است
عباس ذاکریان در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به عملکرد شورای شهر قم اظهار کرد: آغاز فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم با آغاز فعالیت دولت جدید همراه بود و در این یک سال اخیر، وزرا، استانداران و مدیران اداری کشور تغییر پیدا کردند، شورای قم با وجود شرایطی که با آن مواجه بود، اما توانست که خودش را با شرایط جدید تطبیق بدهد و عملکرد شورای اسلامی شهر قم در یک سال اخیر خوب بوده است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر قم در ابتدا دوره فعالیتش با بحث انتخاب هیئت رئیسه و شهردار مواجه بود که آنها را با بیشترین آرا انتخاب کرد تا مجموعه مدیریت شهری قم با اتحاد کار خودش را آغاز کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات سازنده این شورا گفت: شورای شهر قم در دوره چهارم کارهای خوب و سازنده ای انجام داد که از جمله این کارها، تعیین اعضای شورا به عنوان اعضای ناظر در سازمان ها و مناطق شهرداری بود و در این دوره از فعالیت شورای شهر قم، بعد نظارتی تقویت شد، همچنین در این دوره، کمیسون های جدیدی در شورا شکل گرفت و آئین نامه های مربوطه به آن تدوین شد.

وی تصریح کرد: در دوره فعالیت شورای چهارم، برنامه های پنج ساله شورای شهر قم نهایی شد و شورا به مسئله برنامه ریزی طولانی برای شهر قم ورود کرد، همچنین تغییر چارت اداری شهرداری قم در دستور کار شورا قرار گرفت و کاهش سازمان های شهرداری در این دوره از فعالیت شورا صورت گرفت تا ساختار شهرداری چابک شود.

ذاکریان مشکلات مالی را یکی از مشکلات در کشور دانست و افزود: رکود در کشور سبب کاهش درآمدهای شهرداری شده است، به همین دلیل یکی از اقدام شورای شهر چهارم در یک سال اخیر ارائه راهکار برای تامین منابع مالی جدید بود و با تصمیم های اتخاذ شده در مجموعه مدیریت شهری، پروژه های که شهرداری با منابع مالی خودش اجرا می کند، در یک سال اخیر با کمترین وقفه مواجه بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مدیریت پروژه های عمرانی در سطح شهر بیان کرد: یک سری پروژه های عمرانی در شهر قم از گذشته شروع شده بود و با وجود مشکلات اقتصادی در سطح کشور، پروژه های عمرانی به گونه ای در شهر برنامه ریزی شد که ما اکنون هر ماه شاهد بهره برداری از پروژه های شهری هستیم و امیدوارم که این روند افتتاح پروژه ها را در آینده هم شاهد باشیم.

ذاکریان با اشاره به ارتباط شورای شهر قم با رسانه ها بیان کرد: رسانه ها یار و یار شورای شهر بودند و در شورا به روی خبرنگاران باز بود تا آنها به لحظه اخبار شورا را منعکس کنند و حضور خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر قم به پربارتر شدن مصوبات این شورا کمک کرد.

انتهای پیام/106
https://qomnews.ir/vdcgzy9x.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما