سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 29060
منبع : روابط عمومی سپاه استان قم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

پدیده راهیان نور جزء سرمایه های انقلاب است/ خمیر مایه انقلاب مبتنی بر عدالت خواهی است

قم نيوز : قم نیوز:معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خمیر مایه انقلاب، مبتنی بر عدالت خواهی و حاکیمت توسط الله است.
پدیده راهیان نور جزء سرمایه های انقلاب است/ خمیر مایه انقلاب مبتنی بر عدالت خواهی است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مدیران کاروان های راهیان نور سراسر کشور که عصر امروز در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت : انقلاب اسلامی یک معجزه الهی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه وظیفه داریم انقلاب، این پدیده الهی را بهتر و در حد و شأن خودشان بشناسیم، افزود : بین شناخت عمومی ما از انقلاب و وجود و ماهیت انقلاب فاصله زیاد است.

جزایری اردوهای راهیان نور را همانند انقلاب پدیده ای خاصی خواند و افزود: عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور بایستی حفظ شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کسانی که در این عرصه ورود دارند و حضور داند، پلی بین جبهه و پشت جبهه هستند، بیان نمود: خادمان این پدیده ویژه و انحصاری قرن هم بایستی شاکر درگاه الهی باشند و هم بایستی قدر خودشان را از بابت اینکه خداوند متعال فرصتی را برایشان فراهم آورده که در نظام و انقلاب اسلامی خدمت کنند، بدانند.

جزایری داستان انقلاب را داستانی مفصل دانست و ادامه داد: به قدری ظرف انقلاب بزرگ هست که پدید های انحصاری بدون تکرار در آن به وفور مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه دو ابر قدرت شرق و غرب در جریان پیروزی انقلاب، شمشیر را از رو بستند، و تمام تهدید ها و تحریم ها را علیه ایران اسلامی به کار گرفتند، افزود: به هیچ وجه برای رژیم های سلطه قابل قبول نبود که عدالتی فراگیر بر جامعه ایران حاکم شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمنان با تمام تلاش خود نتواستند ضربه ای به ایران وارد کنند و در نهایت جنگ را به ایران تحمیل کردند، خاطرنشان کرد: از جمله موارد عبرت آموز در جنگ تحمیلی وجود دشمنان داخلی بودند.
وی ادامه داد: یکی از نکات دفاع که جا دارد به آن پرداخته شود، اصالت دادن امر دفاع مبتنی بر دفاع و مذهب، خدا و ولایت فقیه است.

جزایری با اشاره به اینکه در هیچ کجای تاریخ ثبت نشده که کسانی در راستای ولایت فقیه دفاع کنند، ابراز کرد: دفاعی که در جنگ تحمیلی در ایران اسلامی شکل گرفت هم پدیده ای انحصاری است.

وی با بیان اینکه امر دفاع به سرعت خودش را به حادثه عظیم عاشورا گره زد و فلسفه پیدا کرد، بیان نمود: دفاع مقدس از فلسفه آب، خاک، سرزمین و روستا عبور کرد و تمامیت فکر، ذهن و اندیشه ی انسان مدافع را در بر گرفت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، شأن دفاع مقدس را به خاطر آموزه های دینی اش دانست و افزود: مردم در دفاع مقدس پای آموزه های دینی شان ایستادند و تا پای جان از آنها دفاع کردند.

جزایری با اشاره به اینکه هویت سازی زمان بر است، اظهار کرد: چه شد که در مقطعی کوتاه هویت و فرهنگ ایرانی عوض شد و این مقاومت باعث شد ایران پیروز از آن جنگ انقلاب برانداز بیرون بیاید.

وی خمیر مایه انقلاب را مبتنی بر عدالت خواهی و حاکیمت توسط الله دانست و افزود: بایستی شکر گذار خداوند باشیم که ما را خدمتگزار نظام اسلامی قرار داده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با هشدار اینکه دشمن هوشیار تر شده است، ابراز کرد: دشمن دیروز که گمان کرد که با جنگ سخت می تواند نظام را برانداز کند امروز با نفوذ در درون سعی دارد به هدفش برسد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ امروز نسبت به جنگ سخت دیروز پیچیده تر و عمیق تر شده است، خاطرنشان کرد: غرب و دنیای مادی به درستی این را فهمیده است که انقلابی که شکل گرفت آرمانهای بلندی دارد و در برابر این آرمانهای بلند این ها با مشکل مواجه شدند .

جزایری  در ادامه با اشاره به اینکه غربی ها به درستی متوجه شده اند که ایران اسلامی به دنبال تمدن سازی نوین اسلامی است، افزود: دشمنان به خوبی می دانند که ایران اسلامی به دنبال همگرایی حداقل در جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با تمام امکانات و تجهیزات در عرصه جنگ نرم حاضر شده است، بیان نمود: پدیده هایی مثل کاروان های راهیان نور جز سرمایه های این نظام و انقلاب است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اعلام اینکه در جنگ نرم بایستی معرفت و بصیرت خود را ارتقا دهیم، تصریح کرد: اتفاقی که در راهیان نور می افتد اینها یک اقدام خدایی و الهی است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcgzz9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما