جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 26686

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5 هزار بانوی قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از بهره‌مندی بیش از 5 هزار نفر از بانوان قمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5 هزار بانوی قمی
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا به یکی از فعالیت‌های آموزشی این اداره در پنج ماهه سال جاری اشاره و اظهار کرد: این اداره کل در پنج ماهه سال جاری توانست ۵ هزار و ۴۳ نفر از زنان را در ۲بخش دولتی و خصوصی با ۱۴۵ حرفه آموزشی در رشته‌هایی مانند فناوری اطلاعات، عمران، صنایع‌دستی، هنرهای تزئینی و در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا ۲ هزار و ۱۱۹ نفر از بانوان استان در دوره‌های پایه و ۱۶۹ نفر در دوره‌های پیشرفته همچون windows application، برنامه‌نویسی linux، تحلیل‌گر، طراح سازه‌های سه بعدی، مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و ...شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۶۲ نفر از زنان استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی در ۱۳۶ آموزشگاه در ۱۲ رشته از جمله امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبائی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب ۴۱۴ دوره آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

عطارنیا اظهار کرد: در بخش آموزش زنان روستایی نیز ۱۸ هزار نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شد که در آن ۱۷۹ نفر از زنان روستایی در حرفه‌هایی مانند قالی‌بافی، دوخت لباس زنانه و پرورش‌دهنده مرغ بومی موفق به اخذ گواهینامه شدند.

وی یادآور شد: ۱۴ نفر از زنان ندامتگاه‌های استان طی پنج ماهه نخست سال جاری آموزش کاموابافی را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم کسب مهارت را بهترین روش اشتغال زنان در جامعه دانست و گفت: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه و حضور این قشر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی است.

عطارنیا ادامه داد: مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال در جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را عامل مهمی در ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان روستایی عنوان و بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت‌های آنها، تأمین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: دختران روستایی با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال‌تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا می‌کنند.

عطارنیا افزود: فعالیت دختران روستایی در موفقیت پروژه‌های توسعه روستایی موثر است، زیرا این پروژه‌ها نیازمند همکاری هر دو گروه زن و مرد روستایی است و اگر فرد، در گذشته آموزش‌های لازم را دیده باشد، به راحتی در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود می‌رسد.

وی گفت: افزایش درآمد خانوار، کسب منابع بهتر و با کیفیت‌تر را به همراه دارد و همین امر نقش بسزایی در توزیع عادلانه درآمد در سطح جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch--ni.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما