دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 48826
منبع : خبرگزاری فارس

تصاویری از دیدنی‌های شهر رم

قم نيوز : قم نیوز: در سال 2007، رم به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد.
تصاویری از دیدنی‌های شهر رم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عکاس مشهور اوکراینی به نام"Kirill Neiezhmakov" با گذراندن 6 روز در روم باستان، توانسته صدها عکس‌‌ زیبا و دیدنی از این شهر تهیه کند و با کنار هم قرار دادن این تصاویر، کلیپ کوتاهی تهیه کرده که عظمت شهر رم را به تصویر می‌کشد. 

رم در کنار رودخانه توره و در نزدیکی دریای مدیترانه و کشور واتیکان نیز در داخل شهر رم قرار گرفته است.

در سال 2007، رم به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد.

استودیوهای معروف و تاریخی فیلم در رمچینه‌چیتا است و بقایای کولوسئوم، آمفی‌تئاتر معروف رومی نیز در همین شهر است.

اکثر خانه‌های لوکس مد و زنجیره‌های طلا و جواهر نیز در این شهر واقع است. 

کولوسئوم، بزرگ‌ترین تماشاخانه در امپراتوری روم و دارای ظرفیتی میان 50000 تا 80000 نفر و 80 درِ ورودی داشته است. این بنا، آمفی‌تئاتری است با معماری بی‌نظیر که در واقع تجلی‌بخش هنر ایتالیایی‌ها و یادآور نبردهای گلادیاتورها در گذشته‌های دور است.

 میدان «پیاتزا ناوونا»، از بین میدان‌های با‌شکوه شهر که اطرافشان پر از مغازه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ است، «پیاتزا ناوونا» چیز دیگری است.

معبد پانتئون؛ این معبد از معابد مشهور عصر آگوست که در قرن دوم میلادی مرمت گردید؛ معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای جهان جزو شگفتی‌های دنیای معماری است؛ یکی از پرآوزه‌ترین و پرنفوذترین بناها در تاریخ معماری، معبد پانتئون است. این معبد در حدود 125 میلادی ساخته شد. پانتئون معبدی گرد و گنبددار است.



انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdch-6nk.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما