دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 38836
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اراکی:

هر اقدامی خارج از اراده رهبری کاری طاغوتی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مسؤولان قوا و دیگر رده‌ها در کشور باید بدانند که مشروعیت فعالیت ایشان نیازمند رضایت ولی فقیه است، گفت: هر اقدامی که خارج از اراده رهبر انقلاب باشد اقدامی طاغوتی قلمداد می‌شود.
هر اقدامی خارج از اراده رهبری کاری طاغوتی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء و با حضور آیت الله نوری همدانی و سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نسبت به بررسی معیارهای انقلابی بودن توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در دنیا جریان ایمان به خدا و ولایت الهی و جریان ایمان به طاغوت همواره وجود داشته است و این دو جریان در مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارتحال پیامبر اسلام جریان ضدانقلابی در جامعه اسلامی شکل گرفت، افزود: قیام امام حسین(ع) با هدف جلوگیری از به خطر افتادن دستاوردهای پیامبر اسلام(س) شکل گرفت و این انقلاب تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این بین باید جریانی وجود داشته باشد تا قیام امام حسین(ع) را به قیام امام عصر(عج) متصل کند، افزود: ائمه اطهار در مسیر انقلابی ماندن جامعه و حفظ این جریان تلاش داشته‌اند و انقلاب اسلامی نیز در ادامه راه ائمه اطهار است.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن به معنای تحکیم ولایت امام علی(ع) است، افزود: فرد انقلابی در شرایط کنونی در راه ولایت فقیه که همان ولایت امام علی(ع) است، گام برمی‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ولی فقیه دارای اختیارات امام عصر(عج) است، گفت: اطاعت از ولی فقیه همانا اطاعت از امام عصر(عج) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسؤولان قوا و دیگر رده‌ها در کشور باید بدانند که مشروعیت فعالیت ایشان نیازمند رضایت ولی فقیه است، گفت: هر اقدامی که خارج از اراده رهبر انقلاب باشد اقدامی طاغوتی قلمداد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید در همه عرصه‌های انقلاب پیشتاز باشد، گفت: حوزه باید در نظام‌های سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و... از نظر فقهی فعالیت داشته باشد و پاسداری از دستاوردهای خون شهدای کربلا و شهدای انقلاب از وظایفی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-6nx.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما