سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 27216
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

سیستم مدیریت مخاطرات زیست محیطی در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: سیستم شناسایی، هشدار و مدیریت مخاطرات زیست محیطی برای نخستین بار در کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان قم راه اندازی می‌شود.
سیستم مدیریت مخاطرات زیست محیطی در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سیستم شناسایی، هشدار و مدیریت مخاطرات زیست محیطی برای نخستین بار در کشور با مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط در استان قم راه اندازی می‌شود.

محمود علی رکنی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر استانهای مرکزی کشور به ویژه استان قم به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر و افزایش جمعیت، ازدیاد خودرو و واحدهای صنعتی و معدنی که آلایندگی‌های آب، هوا و خاک را به دنبال دارد، وضعیت زیست محیطی در منطقه با چالش‌های جدی مواجه شده است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی و مدیریت هوشمند در جهت مقابله با چالش‌ها و معضلات زیست محیطی به ویژه در فصل زمستان و ایجاد پدیده وارونگی هوا، افزود: با توجه به شرایط حساس زیست محیطی در منطقه، سیستم شناسایی، هشدار و مدیریت مخاطرات زیست محیطی یا‌‌ همان طرح ریز پهنه بندی مخاطرات برای نخستین بار در کشور در استان قم راه اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این سیستم هوشمند و کارآمد با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط در استان قم و بر اساس طرح اولیه دانشگاه صنعتی قم به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: در این سیستم ابتدا مناطق مستعد مخاطرات زیست محیطی استان از منظر تخریب و آلودگی‌ها شناسایی و پهنه بندی می‌شود.

وی افزود: طراحی و راه اندازی سامانه استانی پیش بینی مخاطرات زیست محیطی، پیش بینی کوتاه مدت و بلند مدت و مدیریت ریسک مخاطرات زیست محیطی از دیگر مراحل اجرا در این سیستم است که امیدواریم با مساعدت سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری قم و دیگر نهادهای مرتبط بتوانیم گام‌های مثبت و موثری در جهت مقابله با چالش‌های زیست محیطی در استان قم برداریم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdch-ini.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما