جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46486
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم مطرح کرد

مشارکت رایگان وکلای قمی با نهادهای مختلف

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم گفت: وکلای این کانون در موارد مختلف به صورت رایگان با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر و بهزیستی مشارکت داشته‌اند و در راستای احقاق حقوق قشر ضعیف جامعه تاثیرگذار بوده‌اند.
مشارکت رایگان وکلای قمی با نهادهای مختلف
به گزارش قم نیوز، حسین سعیدی پنجشنبه شب در همایش تحلیف کارآموزان دوره وکالت که در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه امور مختلف وکلا توسط کانون وکلای دادگستری دنبال می‌شود، اظهار کرد:‌ وکیل در مقام دفاع از حق رسالت خود را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استقلال وکلا تامین کننده نظام عدالت در حوزه قضایی است، اضافه کرد: استقلال وکلا سبب سربلندی حوزه قضایی می‌شود و این موضوع مورد تایید مسؤولان نظام اسلامی قرار گرفته است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: وکلای این کانون در موارد مختلف به صورت رایگان با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر و بهزیستی مشارکت داشته‌اند و در راستای احقاق حقوق قشر ضعیف جامعه تاثیرگذار بوده‌اند.

وی از وکلای قمی به عنوان پروش یافتگان مکتب حضرت علی(ع) نام برد و تصریح کرد: این افراد با وجود مشکلات معیشتی تقوا را پیشه کرده و با پرچم‌داری حق و عدالت در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش می‌کنند.

سعیدی با بیان اینکه رضایت خاطر مظلومی که به حقش رسیده بهترین پاداش برای وکلاست، عنوان کرد: دفاع قانونی از متهمی که هیچ پناهی جز وکیل دلسوز ندارد دفاع از حقوقی بوده که قانون برای او درنظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه وکلا باید از آزادی و استقلال برخورد باشند، مطرح کرد: امیدواریم مسؤولان نیز در رعایت اخلاق قانونی، شرعی و انسانی که وکلا بر اهتمام نسبت به آن سوگند خورده، مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

سعیدی با اشاره به اینکه وکالت یک شغل نیست، اظهار کرد: این رسالت یک فضیلت است چرا که وکلا عاشقانی هستند که برای احقاق حق تلاش می‌کنند؛ در شرایط کنونی که وکلای جوان به توانایی علمی وکالت رسیده باید در راستای رسیدن به تعالی گام بردارند چرا که وکیل برجسته باید شامل ویژگی‌های بزرگ اخلاقی همانند جوانمردی، انصاف و قانون‌مداری باشد.

وی یادآور شد: بار سنگین امانت وکلا باید فقط بر دوش انسان‌های شایسته قرار گیرد و کانون‌های وکلا با ساز و کار منظم باید بر استمرار این جایگاه مراقبت نمایند تا وکیل در سوگند خود تخطی نکند.

سعیدی با اشاره به اینکه کانون‌های وکلا مراکز اشتغال‌یابی نیستند، تصریح کرد: این مراکز به دنبال تربیت وکیل هستند و در جامعه جایگاه مشخصی دارند.

وی از نزدیک شدن به برگزاری انتخابات کانون وکلای دادگستری استان قم یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با حضور حداکثری وکلا، افرادی به این مجموعه فرستاده شوند که دلسوز باشند و سبب اعتبار بیشتر کانون شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch-knk.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما