پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 44596
آیت الله العظمی جوادی آملی:

گزینه نظامی خدا در مقابل ربا روی میز است / برخی از عربده کشی دشمن هراس دارند

قم نيوز : قم نیوز: رهبر اگر علی بن ابی طالب(ع) هم باشد تا مردم عاقل نباشند و بدنه نظام و مسئولین طاهر و سلامت نباشند، کاری از او ساخته نیست.
گزینه نظامی خدا در مقابل ربا روی میز است / برخی از عربده کشی دشمن هراس دارند
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشتند: ما وقتی که بدانیم خطر چیست و کدام خطر ما را تهدید می کند آنگاه با یک هوشیاری بیشتری می توانیم عمل کنیم.

ایشان ادامه دادند: ما یک دشمن بیرونی داریم، گاهی عربده ای می کشد که بعضی ها می ترسند، در حالی که در واقع هیچ هراسی از دشمن بیرونی نیست! الان همین آمریکا وقتی می گوید گزینه نظامی روی میز من است ممکن است برخی بترسند! اما تجربه نشان داد هیچ کاری از آمریکا ساخته نیست؛ در جنگ هشت ساله آمریکا همه تلاش و کوشش خود را به کار بست اما هیچ کاری پیش نبرد. وقتی برای ملتی ثابت بشود حضور در جبهه برای او عبادت است با همه وجود در صحنه حضور می یابد و کاری از دشمن ساخته نیست.

معظم ابراز داشتند: این جنگ هشت ساله در واقع جنگ جهانی سوم بود چرا که جنگ جهانی تنها به این معنا نیست که چند کشور علیه چند کشور وارد جنگ بشوند، وقتی همه دنیا با یک کشور مظلوم وارد جنگ می شوند هم این جنگ جهانی است و دفاع مقدس اینچنین بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد سرش این است که دین آمده شهادت و مرگ را معنا کرده است؛ این سخن انبیاء الهی است که انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد، امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به یارانشان فرمودند شما فرزندان کرامت هستید و مرگ مانند پلی زیر پای شماست، شما مرگ را پشت سر می گذارید و ابدی می شوید.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید داشتند: این روحیه مقاومت و آزادگی است و بردگی نمی پذیرد و زیر بار استثمار و استعمار نمی رود، لذا جوانان این طعم شیرین دین را چشیده بودند که آرزوی شهادت می کردند اینها در مکتب قران خوب بار آمده بودند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اصلاح نظام پولی و بانکی کشور خاطرنشان کردند: در مقابل آن دشمن بیرونی که کاری هم از او ساخته نیست یک دشمن درونی نیز وجود دارد و آن غده سرطانی ربا ست ؛ ذات اقدس اله صریحا در قرآن فرمود، گزینه نظامی من در مقابل ربا روی میز است، ربا اینچنین است اما بسیاری این را باور نکردند.

معظم له اذعان داشتند: رهبر اگر علی بن ابی طالب(ع) هم باشد تا مردم عاقل نباشند و بدنه نظام و مسئولین طاهر و سلامت نباشند، کاری از او ساخته نیست.

ایشان به حدیثی از حضرت رسول اکرم اشاره کردند و اظهار داشتند: کلینی از حضرت رسول(ص) نقل می کند که حضرت فرمود، خدایا بین نان مسلمانان و خود آنها جدایی نینداز، که مراد از نان در اینجا اقتصاد است، اگر ملتی نان نداشته باشد دینداریش سخت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه به مسئولین اقتصادی کشور بیان داشتند: مسئولین باید دامداری و کشاورزی را بیش از پیش تقویت کنند تا مردم بتوانند با خودکفایی روی پای خود بایستند، باید اشتغال زایی را به صورت جدی در پیش گرفت و مردم را به کار تشویق کرد از سوی دیگر مسئولین تولید را تسهیل ببخشند و بخش خصوصی را وارد اقتصاد کنند و وظیفه خود بدانند که اگر شخصی کاری را آغاز کرد همه تلاش خود را بکنند تا آن فرد در کار خود موفق بشود و این را دغدغه خود بدانند.

در ابتدای این دیدار، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی گزارشی از عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس به محضر معظم له ارائه نمود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdch-mnk.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما