سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 44776
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد

هزینه 100 میلیون دلاری عربستان در یک کشور برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی/ حوزه انقلابی در صدد تحقق تمدن نوین است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: عربستان 100 میلیون دلار در یکی از کشورها هزینه کرد که معادلات را به شکلی پیش ببرد که اجازه نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی داده نشود.
هزینه 100 میلیون دلاری عربستان در یک کشور برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی/ حوزه انقلابی در صدد تحقق تمدن نوین است
به گزارش قم نیوز، آیت‎الله علیرضا اعرافی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شیخ نمر که در مسجد امام کاظم(ع) شهرک پردیسان قم برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده کاملاً جدید است؛ درست است برخی پیشینه انقلاب را از نهضت نفت و مشروطه معرفی می‎کنند، ولی با یک نگاه عمیق، باید گفت؛ این انقلاب از فلسفه‎ای نشأت می‎گیرد که به عاشورا مرتبط است.

وی اظهار کرد: چشم‌انداز انقلاب اسلامی نیز تمدنی است؛ یعنی این انقلاب به دنبال تولید یک گفتمان است؛ ریشه انقلاب اسلامی دارای فلسفه ناب عاشورا و بدر است؛ در چشم‌انداز نیز، به دنبال تغییر یک معادله نیست، بلکه این انقلاب دارای یک نگاه کلان تمدنی است.

اعرافی در ادامه سخنان خود گفت: در اهل سنت سه جریان اصلی فعالیت دارند که اولین آن، جریان الازهری است که یک جریان متعادل است؛ قطب دیگر، نیز آل سعود است که اسلام تکفیری و وهابی را سرپرستی می‎کند؛ قطب دیگر نیز نگاه روشنفکرانه و لیبرالیستی است که کشورهایی چون ترکیه آن را دنبال می‎کنند.

مدیر حوزه‎های علمیه تصریح کرد: در مقابل این جریان‎ها گفتمان و جریان انقلاب اسلامی حضور دارد؛ حال عربستان خود یک جریان است، ولی در شاخه‎های دیگر نیز تاثیرگذاری دارد؛ عربستان در هرجایی که ما حضور پیدا می‎کنیم حضور می‌یابد و به رقابت می‏‌پردازد.

وی گفت: آل سعود چندین مرکز آموزشی دارند که دائماً به تربیت نیرو می‌پردازند؛ از جمله این مراکز جامعه المدینه است که هزاران نفر از سراسر دنیا را جذب کرده است و متون آن، افراد را کاملاً وهابی می‎کند که با متونی سطحی و جنگ‌جویانه افراد را تربیت می‏‌کند؛ مرکز ام القرا در مکه، محمد بن سعود در ریاض و سایر مراکز دیگر شبکه‎ای است که روح فرهنگ و ایدئولوژی آن‌ها وهابیت و نقطه تضاد آن‌ها نیز با شیعه است.

اعرافی اظهار کرد: در شعاع این شبکه‎ این گروه‎ها در سراسر دنیا دارای شاخ و برگ هستند؛ حتی در افغانستان نیز این کار را دنبال می‌‏کنند؛ در عرصه تبلیغی نیز یک شبکه بزرگ تبلیغی دارند که در مراکز مختلف جهانی فعالیت دارند؛ پشتوانه این‎ها یک شبکه مالی، اقتصادی و سیاسی است که در اینجا قطعاً نمی‎توانیم با آن‌ها مقابله کنیم؛ عربستان 100 میلیون دلار در یکی از کشورها هزینه کرد که معادلات را به شکلی پیش ببرد که اجازه نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی داده نشود.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: این گفتمان و اینکه عربستان در سوریه و بحرین و یمن دست به جنگ زد به این دلیل بود که احساس ضعف کرد؛ در این زمینه هم باید آل سعود را مهم شمرد و هم در عین حال در مقابل یک گفتمانی که از انقلاب اسلامی برخاسته است، کاملاً عاجز هستند و این مساله باید با یک حوزه انقلاب تداوم یابد؛ قطعاً اگر این روند طی شود شکست در انتظار آل سعود است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-qnk.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما