چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 45766

راز سفر 3.5 تریلیون حشره در ارتفاع 200 متری زمین + تصویر

قم نيوز : قم نیوز: تعداد این حشرات به قدری زیاد است که می‌توان آنها را معادل گله متشکل از 20 هزار قلاده گوزن شمالی محاسبه کرد.
راز سفر 3.5 تریلیون حشره در ارتفاع 200 متری زمین + تصویر
به گزارش قم نیوز، هر سال در زمان مشخص هزاران میلیارد حشره به مناطق جنوبی انگلستان حمله می‌کنند و تعداد آنها به قدری زیاد است که در کمتر از چند دقیقه کل آسمان تاریک می‌شود.

این بار دانشمندان از قبل خود را آماده کردند تا بتوانند این حجم انبوه حشرات که در آسمان پرواز می‌کنند را ردیابی کنند و آنها را زیرنظر بگیرند.

دانشمندان بدون آنکه ساکنان منطقه متوجه شوند و در روند زندگی حشرات اختلالی ایجاد شود، بررسی‌های خود را روی آن انجام دادند و در پایان متوجه شدند اینها ۳.۵ تریلیون حشره و پروانه‌ای هستند که به صورت دسته‌جمعی به این منطقه می‌آیند.


دانشمندان می‌گویند تعداد این حشرات به قدری زیاد است که می‌توان آنها را معادل گله متشکل از ۲۰ هزار قلاده گوزن شمالی محاسبه کرد.

برای شماره این حشرات از یک رادار عمودی و سیستم‌های شبکه‌ای هوشمند متصل به بالن‌ها استفاده شد. طی ده سال گذشته این حشرات همواره در یک زمان مشخص در شب و روز پرواز می‌کردند و هم‌اکنون مشخص شد ارتفاع آنها از سطح زمین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر است و به همین خاطر ساکنان کره خاکی از مهاجرت گسترده آنها باخبر نمی‌شوند.

هنوز به درستی مشخص نشده است این سیل عظیم حشرات از کجا می‌آیند و دقیقا به کجا می‌روند. با این وجود مسیر حرکت آنها از جنوب انگلستان می‌گذرد و پس از آنکه این کشور را ترک می‌کنند، بر فراز دریای شمالی به سفر خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdch-qnk.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما