جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 36766

پیکر آیت‌الله ثابتی فردا در قم تشییع می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علی ثابتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید حوزه به علت بیماری دارفانی را وداع گفت و پیکر این مرحوم فردا در قم تشییع می‌شود.
پیکر آیت‌الله ثابتی فردا در قم تشییع می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علی ثابتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به علت عارضه کلیوی در یکی از بیمارستان‌های تهران دارفانی را وداع گفت.

آیت‌‌الله‌ علی‌ ثابتی‌ در سال‌های‌ تحصیل‌ خود به‌ محضر عالمان‌ بسیاری‌ شرفیاب‌ شد، وی که‌ جامع‌ المقدمات‌ و بخشی‌ از سیوطی‌ را نزد پدر فرا گرفته‌ بود، در قم‌ در درس‌ مطول‌ آیت‌‌الله‌ شیخ‌ جواد تبریزی‌ شرکت‌ کرد و معالم‌ را نزد او و آیت‌‌الله‌ مکارم‌‌شیرازی‌ و امام‌ موسی‌ صدر آموخت‌.

وی بخشی‌ از لمعه را نزد شهید آیت‌ الله‌ صدوقی‌ (ره‌) و بخش‌ دیگر آن‌ و نیز رسائل‌ و مکاسب‌ را نزد آیت‌‌الله‌ مشکینی‌ و کفایه را نزد آیت‌‌الله‌ میرزا محمد مجاهدی‌ (ره‌) فرا گرفت‌.

با پایان‌ یافتن‌ دروس‌ سطح‌ به‌ درس‌ خارج‌ آیات‌ عظام‌ بروجردی‌ (ره‌)، امام‌ خمینی‌ (ره‌)، گلپایگانی‌ (ره‌) و اراکی‌ راه‌ یافت‌ و سال‌های‌ متمادی‌ از محضر آنها استفاده‌ کرد. همچنین‌ در بخش‌ علوم‌ عقلی‌، در درس‌ شرح‌ منطومه‌ و شرح‌ اشارات‌ آیت‌‌الله‌ منتظری‌ شرکت‌ جست‌.

آیت‌‌الله‌ ثابتی‌ در سال‌های‌ تحصیل‌ خود با طلاب‌ و فضلای‌ بسیاری‌ ارتباط دوستی‌ داشت‌ و دروس‌ پیش‌ آموخته‌ را مباحثه‌ می‌کرد که‌ از جمله‌ آنان‌ می‌توان‌ به‌ آقایان‌ آیت‌‌الله‌ نیری‌ و آیت‌‌الله‌ عراقچی‌ اشاره‌ کرد.

وی در سال‌های‌ عمر خود تا به‌ امروز، در عرصه‌ علم‌ و فرهنگ‌ خدمات‌ بسیاری‌ از خود برجای‌ نهاده‌ است‌، از جمله‌ آنها سفرهای‌ تبلیغی‌ به‌ مناطق‌ گوناگون‌، عضویت‌ در شورای‌ استفتائات‌ دفتر آیت‌‌الله‌ گلپایگانی‌ (ره‌)، تدوین‌ کتاب‌ مجمع‌ المسائل‌ (حاوی‌ استفتائات‌ آن‌ مرجع‌ تقلید) و عضویت‌ در شورای‌ استفتائات‌ آیت‌‌الله‌ صافی‌ گلپایگانی‌ (ره‌) است‌.

همچنین‌ وی‌ سال‌ها به‌ تدریس‌ کتب‌ دوره مقدمات‌ و سطح‌ اشتغال‌ داشته‌ و از این‌ رهگذر، طلاب‌ بسیاری‌ را در مکتب‌ تشیع‌ تربیت‌ کرده‌ است‌.

آیت‌‌الله‌ ثابتی‌ در پیش‌ و پس‌ از انقلاب‌ در فعالیت‌های‌ سیاسی‌ حضور داشته‌ است‌، وی بارها به‌ افشای‌ ماهیت‌ رژیم‌ طاغوت‌ در شهرهای‌ گوناگون‌ پرداخت‌. همچنین‌ وی‌ از کسانی‌ بود که‌ به‌ دیدار تبعید شدگان‌ در مناطق‌ گوناگون‌ کشور می‌رفت‌، از جمله‌ آنها، سفر به‌ ایرانشهر و دیدار با رهبر معظم‌ انقلاب‌ که‌ در آن‌ روزگار در تبعید به‌ سر می‌بردند، بود.

مراسم تشییع پیکر این مرحوم فردا در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch-qnx.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما