شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 29016
امام جمعه دمق همدان:

بسیاری از روستاهای بزرگ روحانی ندارند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه شهر دمق استان همدان گفت: بسیاری از روستاهای بزرگ منطقه با وجود داشتن خانه عالم، اما روحانی ندارند و در این زمینه مردم به صورت مکرر مراجعه و درخواست دارند و کمبود روحانی و مبلغ در این منطقه احساس می شود.
بسیاری از روستاهای بزرگ روحانی ندارند
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام \'مجتبی عیدی\' روز شنبه در دیدار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی از مسوولان و خانواده شهدای بخش \'سرد رود\' شهرستان رزن استان همدان با آیت الله \'حسین نوری همدانی\' از مراجع تقلید در قم اظهار کرد: 10 روستای بزرگ این منطقه مجهز به خانه عالم هستند ولی فاقد روحانی و مبلغ می باشند.
 
وی همچنین خواستار سفر این مرجع تقلید به استان همدان شد.
 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: رزن، شهرستانی عالم پرور است و علمای بزرگی همچون؛ ملا حسین قلی شوندی، آخوند ملا علی معصومی، میرزای همدانی ثابتی، شهید آیت الله دکتر محمد مفتح و آیت الله حسین نوری همدانی از این دیار هستند.
 
\' عطا الله سلطانی صبور \' با بیان اینکه سه نماز جمعه در شهرهای رزن، قروه و دمق این شهرستان برگزار می شود، اظهار کرد: شهرستان رزن 469 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 198 شهید به بخش سرد رود تعلق دارند.
 
وی با بیان اینکه 76 درصد مردم شهرستان رزن کشاورز هستند، گفت: حدود چهار هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور و آزاد اسلامی این شهرستان تحصیل می کنند و این شهرستان دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران است و آثار تدین و ولایتمداری در این شهرستان هویدا می باشد و رهنمودهای مراجع عظام و علما چراغ راه آینده ماست.
 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه هفت درصد جمعیت همدان در شهرستان رزن قرار دارند، اما کمتر از یک درصد جرم استان در این شهرستان رخ می دهد.
 
همچنین، \' رضا نصرتی \' بخشدار \' سرد رود \' در این دیدار اظهار کرد: بخش \' سرد رود \' دارای 43 روستا و حدود 41 هزار نفر جمعیت است و هدف از این دیدارها، بهره گیری از سخنان مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه می باشد.
 
اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی از مسوولان و خانواده شهدای بخش \'سرد رود\' شهرستان رزن استان همدان در سفر خود به استان قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با آیت الله \'سید مهدی خوش بیان\' از استادان حوزه علمیه قم نیز دیدار و گفت وگو کردند.
 
بخش \' سَرد رود \' یکی از بخشهای تابعه شهرستان \' رَزَن \' استان همدان است؛ شهرستان رزن دارای سه بخش به نامهای مرکزی، قروه درجزین و سرد رود و دارای هفت دهستان و 129 آبادی دارای سکنه می باشد.
 
شهرستان رزن نیز با مساحت دو هزار و 721 کیلومتر مربع 14.3 درصد از مساحت استان همدان را شامل می شود و دارای مناطق رزن، قروه درجزین و \' دمق \' است که سه بخش، هفت دهستان و 140 آبادی را دربرگرفته اند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch-vni.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما