شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 29926
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با قم‌نیوز:

ماه رجب فرصتی مناسب جهت دعا برای پیروزی جهان اسلام

قم نيوز : قم‌نیوز: مشاور مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در ماه رجب، ماه با عظمت دعا، دعا برای پیروزی اسلام علیه داعش صهیونیست، دعا برای پیروزی اسلام علیه آل صعود اسرائیلی، دعا برای اهل اسلام، علیه قبایل آدم کش بر گرفته از وهابیت القاعده، النصره فراموش نشود.
ماه رجب فرصتی مناسب جهت دعا برای پیروزی جهان اسلام
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار قم‌نیوز، با بیان اینکه شب جمعه اول ماه رجب به لیله الرغائب در معارف دینی مشهوراست، اظهارداشت: آنچه از بیانات علمی و عرفانی بزرگان استفاده می‌شود لیله الرغائب یعنی شبی که آرزوها با ظرفیتی بیش از زمان گذشته به خاطرعظمت ماه رجب پذیرفته می‌شود.

به گفته وی در برخی از روایات آمده است برزخیون انتظار آمدن لیله الرغائب را می کشند تا آنان نیز مورد قفران و عفو الهی قرار گیرند.

مشاور مدیر حوزه‌های
علمیه بااشاره به اعمال شب لیله الرغائب، عنوان کرد: روزه گرفتن، نمازخواندن، استغفار گفتن با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد از اعمال این شب بزرگ به پیشگاه الهی است.

رضوی مهر لیله الرغائب را وقت طلایی برای نیایش و امید بیشتر به قبول دعا در پیشگاه پروردگار دانست و گفت: در شب لیله الرغائب باید کینه ها را کنار گذاشت تا قلبی عاری و صاف از میکروب های اخلاقی داشته باشیم وبا دعای خالص به پیشگاه خداوند متعال برویم.

وی بابیان اینکه این عمل ماست که آرزوهای ما را به اجابت می رساند، تصریح کرد: بیایم با اعطای صدقه و خیرات و مورات به فقراء و نیازمندان، آشتی با مومنین، اصلاح ذات البین ، از بین بردن کدورت ها و کینه ها، کنار گذاشتن عداوت های شخصی بر اساس هوای نفس را از خود بیرون کنیم تا قلب مان چون مزرعه آماده محل قبول بذر اجابت دعاها باشد.

به گفته مشاور مدیر حوزه‌های علمیه لیله الرغائب تلنگری است برای بیداری در تمام عمر، نه فقط بیداری چشم و بصر بلکه بیداری باطن و بصیرت، این ایام بهانه ای است تا حس بندگی را به نحو احسنت در خود ایجاد کنیم، نامداران
الهی شکوه سازان جهاد و مبارزه با نفس، اولیاء خدا از رهگذر زمان های مقدسی چون لیله الرغائب سالک واصل به کوی حضرت حق تبارک و تعالی شدند.

رضوی مهر بیان کرد: در ماه رجب، ماه با عظمت دعا، دعا برای پیروزی اسلام علیه داعش صهیونیست، دعا برای پیروزی اسلام علیه آل صعود اسرائیلی، دعا برای اهل اسلام، علیه قبایل آدم کش بر گرفته از وهابیت القاعده، النصره فراموش نشود.

وی بابیان اینکه بیایم دست ها را به امید پر شدن به درگاه الهی به آسمان بلند کنیم، خاطرنشان کرد: در شب لیله الرغائب قبل از دعا برای مشکلات شخصی خود دعا برای فرج قائم آل محمد حضرت مهدی (عج) کنیم که با آمدنش مشکلات بشریت برطرف خواهد شد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امشب نائب بر حق امام زمان (عج) رهبر انقلاب و پیشوای امت اسلام دست قنوت گونه به آسمان بلند می کند و ما نیز به پیروی از ایشان دست های قنوت گونیمان را به آسمان بلند کنیم و برای جامعه، انقلاب، نظام، دولت اسلامی و برای پیروزی تمام اسلام بر تمام کفر، نیایش و کرنش و دعا داشته باشیم.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdch-wni.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما