سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 51976
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
ایندیپندنت نوشت:

زنان اروپایی با وعده کاذب «توانمندی» به داعش می‌پیوندند

قم نيوز : قم نیوز: یک تحقیق جدید از مصاحبه با آشنایان و دوستان زنان و دختران اروپایی که به داعش پیوسته‌اند نشان می‌دهند که این زنان ساده‌لوح با وعده توانمندسازی و به سبب زدگی از فیمینیسم غربی فریب داعش را خورده‌اند.
زنان اروپایی با وعده کاذب «توانمندی» به داعش می‌پیوندند
زنان اروپایی با وعده کاذب «توانمندی» به داعش می‌پیوندند
به گزارش قم نیوز، یافته‌های یک تحقیق جدید نشان داده که دختران شستشوی مغزی داده شده‌ای که از اروپا به داعش می‌پیوندند بسیار ساده لوح بوده و با وعده توانمند شدن فریب داعش را می‌خورند.

این تحقیق که توسط موسسه خدمات متحده سلطنتی مطالعات دفاع و امنیت (راست) انجام شده اعلام کرد دلایلی که صدها زن را از اروپا به سرزمین‌های تحت سلطه داعش کشانده پیچیده هستند.

امیلی وینبوتام همکار نویسنده این گزارش در این باره به خبرنگاران گفت: تصور مردم از علت گرایش زنان به داعش درست نیست. بیشتر مردمی که ما با آن‌ها مصاحبه کردیم تصور می‌کنند که زنان به خاطر این به داعش پیوسته‌اند که فریب مردان، ازدواج یا شبکه‌های اجتماعی را خورده‌اند.

زدگی از فیمینیسم غربی دلیل گرایش زنان اروپایی به داعش

وی در ادامه افزود: مسلما افراط‌گرایی نقش قابل توجهی چه برای زنان و چه مردان برای گرفتن چنین تصمیمی داشته است، اما نتیجه‌ای که ما گرفته‌ایم این است که علت پیوستن این زنان به داعش بیشتر از همه زدگی از فمینیسم غربی، رابطه آنلاین با استخدام کنندگان با وعده ازدواج و ماجراجویی، نفوذ همسر یا خانواده، پیروی از یک ایدئولوژی جدید، تازه و خوش‌بینی عاشقانه، و شانس بودن بخشی از چیزی جدید، هیجان انگیز و غیرقانونی بوده است.

بعضی از مصاحبه شوندگان که با زنان و دختران اروپایی گرویده به داعش آشنایی یا نزدیکی داشته‌اند نیز گفته‌اند که این زنان تعمدا به دنبال مبارزه و شکستن سنت‌ها و ساختارهایی بوده‌اند که فرهنگ غربی بر جنس زن تحمیل می‌کند و آن‌ها تنها هویت جدیدی را جستجو می‌کرده‌اند.

آن‌ها به ویژه از کشورهایی چون فرانسه و هلند بوده‌اند که در آن‌ها زدن پوشیه ممنوع اعلام شده و می‌خواسته‌اند مذهب را آن گونه که خودشان می‌خواهند تجربه کنند.

وینبوتام در ادامه گفت: داعش در فروش تصویر زن قدرتمند به این زنان موفق عمل کرده است. نکته تلخ اینکه آن‌ها با وعده توانمندسازی به سمت داعش کشیده می‌شوند، اما زمانی که به سرزمین‌های تحت سلطه داعش می‌رسند با چیزی عکس وعده‌ها مواجه می‌شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-wnm.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما