دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 15976
معاون امور عمرانی استانداری قم:

در مسیر اتوبان قم-تهران ۴ برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: در مسیر اتوبان قم تهران چهار برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند که باید به نحوی این حجم از سفرهای جاده ای را کاهش داد.
در مسیر اتوبان قم-تهران ۴ برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند
به گزارش قم‌نیوز، جواد دلاوری با اشاره به مدیریت بحران در تصادف خونین اتوبان قم-تهران اظهار کرد: در سانحه تصادف نیروهای امداد و نجات به موقع حضور پیدا کردند، مدیریت بحران در زمینه های درمان اولیه و انتقال مصدومان به بیمارستان و اطفا حریق و روان سازی ترافیک و اداره راه و ترابری و سازمان بهشت معصومه در انتقال کشته شدگان، در صحنه حادثه به خوبی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: بعد از حادثه در ساعت حدود شش صبح ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تصمیمات و تمهیدات لازم اندیشیده شد و در بحث آمادگی به نوعی مدیریت شد اما ما باید به دنبال آسیب شناسی و چاره جویی این گونه اتفاقات باشیم تا بتوانیم به نقطه ای برسیم که از وقوع حوادث این چنینی پیش بینی کنیم.
 
دلاوری افزود: در همین راستا گزارش کاملی در حال آماده سازی است که بعد از آماده سازی از طریق استانداری تحویل هیئت دولت خواهد شد تا در آنجا تمهیدات لازم اندیشیده شود که شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
 
وی آتش نشانی دائمی درمسیرهای جاده ای به‌ویژه اتوبان قم-تهران را حلقه مفقوده در جاده ها دانست و افزود: متولی این کار هلال احمر تعیین شده اما امکانات این کار باید در دسترس باشد، در این طرح باید اولویت با آزاد راه های کشور باشد.
 
معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به طرح پیشنهادی مطالعه اتوبان قم-تهران گفت: باتوجه به حجم سفرهای انجام شده در اتوبان قم-تهران، چهار برابر ظرفیت تردد استاندارد در این مسیر رفت و آمد صورت می گیرد، به همین دلیل طرح تعریض اتوبان توسط وزارت راه و شهر سازی در حال پیگیری است.
 
وی تاکید کرد: استانداری نیز پیشنهاد ساخت اتوبان جدید در کنار اتوبان فعلی را جهت بررسی دارد، پیشنهاد استانداری در رابطه با حل مشکل اتوبان قم-تهران، ساخت یک اتوبان دیگر در کنار اتوبان فعلی است زیرا این مسیر جوابگوی این حجم سفر نیست.
 
خودروهای موجود در کشور با جاده های کشور تناسب ندارد
 
دلاوری گفت: به طور کلی در کل کشور خودروهای موجود با جاده ها و مسیر های موجود تناسب ندارد اما به نظر من باید رویکرد نسبت به وضعیت راه ها تغییر کند. تغییراتی مانند سرمایه گذاری بیشتر بر روی ناوگان ریلی در این مقوله موثر است.
 
وی در از اتمام مرحله زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران خبر داد و افزود: یکی از پروژه های مهم استانداری قم پروژه ایجاد قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران است، درهمین راستا عملیات زیرسازی اصفهان تا قم انجام شده و در قانون بودجه امسال هم به این پروژه توجه نشان داده شده است.
 
معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: در صورت انجام این پروژه که با حل شدن مشکل بودجه امکان پذیر است، سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافر افزایش پیدا می کند که خود این موضوع اندکی به کاهش سفرهای جاده ای کمک می کند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdch-wnz.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما