يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 25326
منبع : قم فردا

فعالیت برنامه " شهر یاکریم" فرا استانی است

قم نيوز : قم نیوز: تهیه کننده ویژه برنامه رمضان سیمای قم ضمن اشاره به اینکه برنامه "یا کریم" مخاطبان بسیاری از شهرها و استان های دیگر دارد، تصریح کرد: کمک به ایتام و نیازمندان جزء اولویت های این برنامه است.
فعالیت برنامه " شهر یاکریم" فرا استانی است
به گزارش قم نیوز، علی فرحناک  اظهار داشت: برنامه "شهر یاکریم" یک برنامه مهمان محور بوده و چندسالی است که هر ماه رمضان و قبل از افطار به مدت ۹۰دقیقه و بصورت زنده از شبکه نور پخش می شود و در این برنامه موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، معضلات اجتماعی، بیماری های خاص، علمای برجسته، جانبازان و معلولین، ورزشکاران، کارآفرینان و سرمایه گذاران پیگیری می شود.

تهیه کننده برنامه یاکریم با بیان این که مهمانان برنامه در طول سال شناسایی شده و طبق برنامه در طول ماه رمضان در برنامه حضور می یابند، افزود: در این ماه دو بخش ویژه در برنامه وجود دارد که یکی پانزدهم رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) است که در این برنامه جشن گلریزان برای کمک به بهزیستی برگزار می شود و در برنامه دوم که بیست و یکم ماه مبارک و عید فطر برگزار می شود که هر دو جهت جمع آوری کمک برای نیاز مندان کمیته امداد برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری سالانه مراسم روز بیست و یکم در میدان آستانه تصریح کرد: این مراسم با حضور مردم برگزار می شود که با عنوان اکرام ایتام آن را می شناسند و در دو روز جشن عید فطر خیرین را به برنامه دعوت می کنیم و مبالغی جمع برای کمک به نیازمندان کمیته امداد می شود.

فرحناک در مورد بازخورد ها و تماس هایی که مردم با این برنامه دارند اظهار داشت: در چند سالی که این برنامه پخش می شود روند صعودی داشته و مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کرده اند و حتی در بسیاری از مواقع آنها این برنامه را قابل رقابت با برنامه های شبکه های سراسری می دانند که ده برابر ما امکانات و بودجه و حامیان تحقیقاتی و مالی دارند .

وی با اشاره به درخواست مردم برای عدم همزمانی این برنامه با برنامه های شبکه های سراسری گفت: امسال برخلاف سال های گذشته برنامه علاوه بر پخش زنده قبل از اذان مغرب روز بعد هم در ساعت ۹ صبح بازپخش می شود.

بازیگر دفاع مقدس سینمای ایران در مورد علت جذابیت این برنامه اظهار داشت: فکر می کنم علت آن از یک نوع مخاطب شناسی سرچشمه می گیرد و اینکه ما توانستیم مخاطب خود را بشناسیم و بر اساس نیاز آنان برنامه تولید کنیم که همین سبب شد تا به یک نوع جذابیت و دوست داشتن توسط مخاطب منجر شود.

وی ادامه داد: ما به جز عنصر جذابیت سوژه، بیشتر گرایشات معنوی و پیام های اخلاقی و اجتماعی را مد نظر قرار داده ایم و سعی کردیم مقداری ویژه تر به فرهنگ بومی استان نزدیک شویم.

فرحناک با اشاره به اینکه این جذابیت در داخل استان یک بخش از ماجراست تصریح کرد: بخش دیگری که در مورد برنامه ما به یک بخش ویژه تری تبدیل شده ارتباط ما با سایر استان ها و شهر های کشور است که از دورترین نقاط برای ما پیامک داده می شود و بسیاری اوقات سوژه هایی می دهند که سبب می شود افرادی را از شهر هایی دیگر دعوت کنیم کما اینکه امسال چند سوژه که از شهر های دیگر به برنامه دعوت کردیم و آمدند، داشتیم.

وی با اشاره به پیگیر بودن مردم نسبت به سوژه ها افزود: به نوعی در این برنامه یک خانواده از سراسر ایران تشکیل دادیم.

تهیه کننده شهر یا کریم در پایان با اشاره به برنامه بیست و یکم رمضان گفت: به گفته مسئولان کمیته امداد این برنامه باعث شد تا یک الگو برای سایر استان ها که بدنبال راهکاری می گشتند پدید بیاید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-xni.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محدثه
به نظر من این برنامه ی زیبا سعی دارد در لحظاتی که مردم به مهمانی بزرگ و ارزشمندی دعوت هستند فضای معنوی خاصی را ایجاد کند تا بیشتر قدر این لحظه هارا بدانندو خیلی خوب بهره کامل را ببرند.ساخت این برنامه زیبا و پرمخاطب باعث شده که بنده نیز به فکر ساخت همچین برنامه ای در مدرسه بیفتم تا بتونم برای دانش آموزان عزیز در مدرسه یک فضای معنوی را ایجاد کنم وبا ساخت این برنانه مهمانان گرانقدر و بزرگواری را با کمک تهیه کننده برنامه ی زیبای شهر یاکریم و جناب آقای تحویلدار دعوت کنم . باتشکر از زحماتتان.یاعلی.