جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 51156
منبع : خبرگزاری فارس

پشت پرده سناریوی هجمه به سپاه

قم نيوز : قم نیوز: آیا «سلطنت طلبی» در میان است که سپاه پاسداران به عنوان بازوی محکم انقلاب اسلامی در این راه مانع محسوب می‌شود و عده‌ای ناچارند برای رسیدن به این هدف در راستای پیش‌برد این سناریو دست و پا بزنند؟
پشت پرده سناریوی هجمه به سپاه
پشت پرده سناریوی هجمه به سپاه
به  گزارش قم نیوز،  اخیرا پروژه «تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» توسط برخی از مسؤولان دولت «تدبیر و امید» و رسانه‌های زنجیره‌ای معلوم‌الحال شدت گرفته است که این امر اتفاقی نمی‌تواند باشد!

دو تحلیل در ارتباط با این سناریو وجود دارد، نخست اینکه مسؤولانی که بر اساس خواست نظام سلطه و سلطنت‌طلبان سناریوی سیاه‌نمایی علیه سپاه را انجام می‌دهند ناخواسته وارد صحنه بازی دشمن شده‌اند که البته این تحلیل به کلی مردود است چون با شرایط امروز منطقه و بحران تروریست که با امنیت کشورهای مسلمان منطقه دست به گریبان است نیازی به سواد زیاد نظامی و دیپلماسی برای اثبات نیاز کشور در حوزه امنیتی به سپاه پاسداران نیست و بر همه مسلم است که تضعیف سپاه یعنی فلج شدن امنیت کشور!

تحلیل دوم این است که عده‌ای از مسؤولان با برنامه‌ریزی‌هایی که از منبعی مشخص به آن‌ها مخابره می‌‌شود اتفاقا با هدف تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و با هدف تضعیف امنیت ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سخن می‌رانند!

هر طور که بخواهیم این مسئله را بررسی کنیم تحلیل نخست منتفی است چرا که عقل نمی‌پذیرد مسؤولان یک کشور از اهمیت نهادهای امنیتی آن کشور غافل باشند و ناخواسته و مکررا سناریوی تضعیف این نهادها را پیش ببرند و اگر اینگونه باشد احتمال عدم سلامت عقلانی برای آن عده از مسؤولان می‌رود که این نتیجه مرتبه بدتری نسبت به تحلیل دوم را برای این دسته از مسؤولان محترم پدیدار می‌کند.

الغرض! تحلیل دوم از منظر عقل و منطق عقلانی‌تر است و نیاز به مدرک‌های بالادستی و استدلال‌های پییچده ندارد چرا که امکان ندارد اهمیت مسئله امنیت ملی بر کسی پو‌شیده باشد آن هم کسانی که به اصطلاح متصدیان برخی از مناصب کشور‌‌ی‌ هستند.

با پذیرش تحلیل دوم این سؤال در ذهن متبادر می‌شود که هدف از اجرای این سناریو چیست؟!

آیا «سلطنت طلبی» در میان است که سپاه پاسداران به عنوان بازوی محکم انقلاب اسلامی در این راه مانع محسوب می‌شود و عده‌ای ناچارند برای رسیدن به این هدف در راستای پیشبرد این سناریو دست و پا بزنند؟

یا اینکه این سناریو را پیش می‌برند تا در برابر آن امتیازاتی را از جانب مجامع بین‌المللی نظام‌سلطه دریافت و به عنوان دستاورد سیاسی خود به عنوان کنند.

در هر حال هیچ توجیهی برای نقش‌آفرینی برخی از مسؤولان کشور در زمین بازی دشمن در راستای تضعیف امنیت کشور پذیرفته نیست و ضروری است مجلس شورای اسلامی به ویژه کمسیون امنیت ملی مجلس به عنوان یکی از رسمی‌ترین ارکانی که در راستای خواسته‌های مشروع ملت گام بر می‌دارند  در زمینه نوع زاویه‌‌گیری و سخن‌پراکنی مسؤولان پیرامون ارکان امنیتی کشور چارچوب مشخصی را تعیین کنند و راه‌هایی را برای مقابله با اینگونه حرکات و سخن‌پراکنی‌های نابخردانه تعیین کنند.

و اما اکنون روی سخنم با آن عده‌ از مسؤولانی است که با وجود شرایط اسف‌بار منطقه در راستای تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند! لازم است هر چه زودتر به این سناریوی کثیف پایان دهند و ضمن ابراز ندامت از مشارکت در این بازی خناسانه از ملت ایران به ویژه خانواده‌های عزیز شهدای مدافع حرم که به راستی این‌ها «مدافع وطن» بودند، عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-znm.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما