پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 6460
به همت شهرداری قم صورت می گیرد؛

احداث تقاطع غیرهمسطح عماریاسر - 15 خرداد

قم نيوز : قم نیوز: شهرداری قم در طراحی جدید قصد دارد نسبت به احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار عماریاسر با 15 خرداد اقدام کند.
احداث  تقاطع غیرهمسطح عماریاسر - 15 خرداد
به گزارش قم نیوز، بلوار عماریاسر به عنوان یکی از مهم‌ترین شریان‌های ترافیکی نقش مهمی در انتقال ترافیک ایفا می‌کند و طی سال‌های اخیر این بلوار که زمانی حد فاصل خیابان چهارمردان تا انقلاب محدود می‌شد، از شمال جنوب توسعه یافته است.

بلوار عمار یاسر در حال حاضر از شمال به بلوار امام علی ختم می‌شود و از جنوب نیز قرار است که با اجرای فاز پنج این بلوار، به صورت یک خیابان دو سطحه به میدان سپاه و بلوار جمهوری متصل شود.

یکی از بخش‌های این بلوار تقاطع با خیابان ۱۵ خرداد است که به دلیل حجم بالای ترافیک دارای چراغ قرمزی سه زمانه است و شهروندان قمی باید مدت زمان زیادی را برای گذر از این تقاطع صرف کنند.

شهرداری قم در پروژه‌ای جدید قصد دارد که نسبت به حل مشکل ترافیکی این تقاطع اقدام کرده و با احداث تقاطع غیرهمسطح به ترافیک این منطقه پایان دهد.

شهردار منطقه یک قم در این زمینه می‌گوید: با تاکید شهردار قم مبنی برروان‌سازی ترافیک در تقاطع خیابان عمار یاسر با بلوار ۱۵ خرداد پروژه احداث تقاطع غیر همسطح یاسر به منظور بهبود عبور و مرور شهری و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود.

علی‌اکبر قلیچ با اشاره به اینکه اجرای این پروژه به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اضافه می‌کند: در راستای اجرای این پروژه املاک واقع در طرح شامل ۶۸۲ متر مربع عرصه و ۷۶۸ متر مربع اعیانی که به‌صورت کاربری مسکونی و تجاری بوده از مالکین خریداری شده است.

وی می‌افزاید: شهرداری منطقه یک با در نظر گرفتن رفاه عموم شهرندان و جلب رضایت مالکین نسبت به تملک املاک در مسیر و تخریب و بازگشایی اقدام کرده است. مساحت محدوده مورد تملک ۱۴۵۰ متر مربع عرصه و اعیانی است که در این راستا تعدادی از مالکین مراجعه کرده و توافقات و تملک صورت پذیرفته که شهرداری بعد از تملک نسبت به تخریب آن اقدام کرده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.-n-t23nkvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما