دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 2068
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد:

بررسی راهکارهای مختلف در خصوص نحوه عبور منوریل از مقابل حرم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه نباید به چشم‌انداز حرم خدشه‌ای وارد شود، گفت: تلاش‌های لازم صورت گرفته تا مسیر منوریل تغییر پیدا کند و پیشنهادهایی هم ارائه شده که در دست بررسی است.
بررسی راهکارهای مختلف در خصوص نحوه عبور منوریل از مقابل حرم
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی امروز با اشاره به بسته شدن پل علیخانی در میدان مطهری اظهار کرد: فعالیت کارگاه ایستگاه منوریل در میدان مطهری بار ترافیکی بالایی ایجاد کرده بود و با توجه به استقرار ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی و عبور عابر پیاده در میدان مطهری، با بستن پل علیخانی بخشی از این مشکلات حل شد و این عمل تاثیر مثبتی در روان‌سازی ترافیک داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه باید حجم ترافیک در میدان مطهری کاهش پیدا کند، عنوان کرد: برای عابر‌پیاده دالانی محفوظ و سرپوشیده به منظور جلوگیری از بارش باران و تابش نور خورشید ایجاد شده تا تردد از خیایان کمتر شود و ترافیک کاهش یابد.

وی اضافه کرد: عابران‌پیاده که از عرض خیابان عبور می‌کنند، علاوه بر اینکه جان خود را به خطر می‌اندازند موجب عدم روان‌سازی ترافیک شده و بوق زدن‌های مکرر رانندگان آلودگی صوتی را به همراه دارد.

معصومی خواستار استفاده شهروندان از پل عابر پیاده مکانیزه واقع در میدان شد و بیان کرد: پل واقع در میدان مطهری که مجهز به پله برقی است همواره در اختیار شهروندان قرار دارد و شهروندان می‌توانند به منظور کاهش بار ترافیک و به جای عبور از عرض خیابان از روی پل تردد کنند.

وی در ادامه سخنان تصریح کرد: این کار در حال حاضر به صورت موقت اتفاق افتاده و با اتمام کار کارگاه احداث ایستگاه منوریل برنامه دیگری برای این قسمت از شهر در نظر گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: توقف تاکسی‌های شخصی در ایستگاهی که مجاور پل عابر‌پیاده قرار دارد ممنوع شده و ایستگاه‌های تاکسی دولتی چند مترعقب‌تر نسبت به سوار کردن مسافر اقدام می‌کنند.

معصومی توقف تاکسی‌ها و تردد عابر پیاده را دلیل عمده بالا بودن ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که تاکسی‌ها در این مسیر پر رفت و آمد بایستند و نسبت به سوار و پیاده کردن مسافر اقدام کنند، به طور قطع بی‌نظمی زیادی در میدان مطهری که مرکز شهر است، ایجاد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع منوریل و رد شدن آن از مقابل حرم اشاره کرد و گفت: با مشاوران و کارشناسان جلساتی در خصوص نحوه عبور منوریل از مقابل حرم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نباید به چشم‌انداز حرم خدشه‌ای وارد شود، بیان کرد: تلاش‌های لازم صورت گرفته تا مسیر منوریل تغییر پیدا کند و پیشنهادهایی هم ارائه شده که در دست بررسی است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.-nit23nv6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما