يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 4066
با سخنرانی معاون قوه قضائیه صورت می گیرد؛

برگزاری همایش "با نور تا ظهور" در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری همایش با نور تا ظهور با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، معاون قوه قضائیه در مسجد جمکران خبر داد.
برگزاری همایش "با نور تا ظهور" در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مرتضی وافی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: مجلس سوگواری شهادت امام حسن عسگری(ع) سه شنبه، ۱۱ بهمن ساعت ۱۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام گنجی و مداحی حاج محمود کریمی همراه قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش دانشجویی عصر آفتاب از سوی کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه دانشگاه‌های استان‌های همجوار استان قم نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: دوره آموزشی همایش عصر آفتاب در استان قم برگزار شده و اختتامیه این همایش ۱۳ بهمن با سخنرانی علیرضا پناهیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی، تشکل‌های فعال دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

وافی با اشاره به تدوین سرفصل‌ها و مباحث آموزشی با همکاری موسسات دانش بنیان در قم به ویژه در حوزه مهدویت گفت: پیش‌بینی می‌شود هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر در دوره آموزشی این همایش شرکت کرده و پنج هزار نفر از استان‌های همجوار در اختتامیه همایش حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جشن شکوفه‌های نور ۱۵ بهمن ساعت ۱۰ برای کودکان شش تا ۹ سال برگزار شده و مرکز اردوهای دانش‌آموزی به عنوان مفتاح ۱۵ بهمن بعد از نماز ظهر و عصر افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: این مرکز دارای زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع بوده و بین درب سه و چهار مسجد جمکران واقع شده و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اردوهای دانش‌آموزی را در این مرکز انجام دهیم.

وی به تشکیل کمیته مساجد بزرگداشت ایام دهه فجر در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این کمیته چهار نقطه را به عنوان نقاط مرکزی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مساجد تعیین کرده است.

وافی ادامه داد: مسجد جمکران یکی از مکان‌های اصلی برای برنامه‌ریزی برگزاری جشن‌های دهه فجر بوده که همایشی را با عنوان با نور تا ظهور ۱۸ بهمن برگزار کرده و حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخته و حاج علی قربانی مداح این مراسم است.

وی عنوان داشت: همایش دانش‌آموزی با عنوان مفتاح ۲۰ بهمن برگزار می‌شود و در این همایش و برنامه حلقه‌های معرفت با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد جمکران از فراخوان نخستین همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: راه‌اندازی دبیرخانه نخستین همایش دو سالانه کتاب مهدویت به عهده معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بوده و این همایش هشتم تیر ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به حمایت از این برنامه می‌پردازند.

وافی یادآور شد: دو بخش ویژه انتخاب آثار فاخر مهدوی در رسانه و تجلیل از ناشران برگزیده کشور که آثار فاخر منتشر کردند از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شعر مهدوی روح آدینه در نیمه شعبان گفت: این کنگره امسال با حمایت معاونت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران فعال است و کنگره سراسری شعر مهدوی را با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌کند.

وی عنوان داشت: متقاضیان شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به خیابان شهید فاطمی کوچه ۲۸ پلاک شش ارسال کنند یا با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۵۵۲ تماس حاصل کنند.

وافی با اشاره به اعلام فراخوان نخستین همایش جمکران گفت: امیدواریم با تدوین چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ مسجد جمکران و توزیع بیانیه مسجد جمکران بین ۴۰۰ نفر از اندیشمندان بتوانیم ظرفیت‌سنجی لازم را برای این پایگاه عظیم معنوی و تشیع انجام دهیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.-nkt23nv-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما